شورای عالی جمعیت هلال احمر در پی بازداشت رئیس این جمعیت که یک روز قبل از آن استعفا داده بود، جلسه‌ای فوق‌العاده برای برای فرآیند تعیین رئیس جدید برگزار و مقرر کرد داوطلبان تا ساعت ۱۴ شنبه هفته آینده روزمه و برنامه کاری خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.

پیوندی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، در جلسه فوق‌العاده شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که دوشنبه شب (۱۸ آذر ماه) برگزار شد، استعفای رئیس این جمعیت که در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۹۸ ارائه شده بود، قرائت شد.

این شورا به منظور ساماندهی وضعیت این نهاد امدادی، در اجرای جزء ۵ بند «ب» ماده ۱۰ قانون اساسنامه جمعیت (معرفی دو نفر مدیر و مدبر شایسته از افراد واجد شرایط به رئیس‌جمهوری به منظور انتخاب یکی از آنها به عنوان رئیس جمعیت) فرآیند اعلام نامزدی و نحوه بررسی سوابق و برنامه‌های افراد واجد شرایط را به اتفاق آرا تصویب کرد.

متن مصوبه به شرح زیر است:

۱- مقرر شد در اجرای مفاد مندرج در جزء ۵ بند «ب» ماده ۱۰ اساسنامه، افراد واجد شرایط عمومی و اختصاصی به شرح شناخت کافی از ساختار، ماموریت‌های ملی و بین‌المللی و امور مدیریتی و جاری جمعیت، داشتن سابقه فعالیت در سطوح عالی جمعیت هلال احمر و پایبندی به اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اصول و اهداف مندرج در اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، به تحویل درخواست مکتوب به همراه رزومه و برنامه کاری خود تا ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۹۸/۹/۲۳ به دبیرخانه شورای عالی اقدام کنند.

۲- جلسه آینده شورای عالی جمعیت راس ساعت ۱۸ روز شنبه مورخ ۹۸/۹/۲۳ در محل ساختمان صلح برگزار و مدارک تحویلی داوطلبان در همان جلسه با حضور متقاضیان بازگشایی می‌شود و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت، شورای عالی در همان جلسه دو نفر از افراد واجد شرایط و حائز اکثریت آرا را انتخاب و برابر ضوابط و مقررات مربوطه به رئیس‌جمهوری محترم معرفی خواهد کرد.

۳- دبیرکل محترم جمعیت هلال احمر به انجام امور جاری جمعیت برابر شرح وظایف و اختیارات مصرح خود در اساسنامه اقدام و در خصوص انجام امور مربوط به شرح وظایف و اختیارات رئیس جمعیت مندرج در ماده ۹ اساسنامه در هر مورد از شورای عالی کسب تکلیف کند.

به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته علی‌اصغر پیوندی، رئیس سابق جمعیت هلال احمر ایران استعفای خود را به رئیس‌جمهوری تقدیم و علت آن را «حفظ سرمایه اجتماعی این نهاد و ایجاد فضایی مناسب‌تر برای کار موثر» بیان کرد. وی یک روز بعد از استعفا، یعنی عصر سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه ۹۸ توسط ضابطان قضایی بازداشت شد. 

کد خبر 469033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha