مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

رئیس یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست گیلان گفت: برخورد با شکارچیان متخلف پرندگان مهاجر افزایش یافته است.

شکار پرنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ساسان اکبری‌پور با بیان اینکه براساس مشاهدات عینی جمعیت پرندگان مهاجر مطلوب است گفت: باتوجه به کاهش دما شاهد ورود دسته‌های پرندگان مهاجر از گونه‌های حمایت‌شده مانند قو، پلیکان و غازهای هوایی در مناطق تحت مدیریت از جمله پناهگاه حیات وحش سلکه، سرخانکل، امیرکلایه و پارک ملی بوجاق در استان گیلان هستیم.

وی ادامه داد: این مناطق تا پایان فصل مهاجرت به عنوان زیستگاه امن و محلی مناسب برای تغذیه، استراحت، زمستان‌گذرانی این پرندگان است تا در پایان فصل مهاجرت این پرندگان برای بازگشت به زیستگاه‌های اصلی خود آماده باشند.

رئیس یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست گیلان، خاطرنشان کرد: پایش و گشت‌های محیط بانان از تالاب‌ها و آبگیرها برای برخورد با شکارچیان متخلف افزایش یافته و در دستور کار پرسنل یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست قرار گرفته است.

وی گفت: امروز در اجرای گشت مشترک و کنترل و پایش، در مناطق تحت مدیریت حوزه تالاب و حاشیه این مناطق پس از انجام عملیات کمین و در نهایت تعقیب و گریز، شکارچیان غیرمجاز دستگیر شدند.

اکبری پور افزود: متخلفان با هویت مشخص بدون اخذ پروانه شکار و بر خلاف ضوابط در روز ممنوع شکار با به همراه داشتن اسلحه قاچاق و سلاح تک لول قصد ورود به مناطق حفاظت شده و شکار داشتند که با حضور به موقع ماموران محیط‌ ‌زیست پیش از هر گونه کشتار پرندگان مهاجر دستگیر و اسلحه‌های آنان توقیف و ضبط شد.

وی گفت: متخلفین برای رسیدگی به پرونده و طی مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح خواهند شد.

کد خبر 468921
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha