چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتوبوس‌رانان، رانندگان قطار، کارکنان بانک‌ها، معلمان، خبرنگاران و کارمندان فرودگاه‌های یونان امروز (چهارشنبه 29 اسفند) دست از کار کشیدند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، ده‌ها پرواز داخلی لغو شده و پرواز‌های بین‌المللی نیز به تعویق افتاده‌اند.

اعتصاب سراسری امروز بخش بزرگی از اقتصاد و ترافیک در یونان را در بر گرفت. به واسطه دست از کار کشیدن چهار ساعته در اتاق کنترل پرواز فرودگاه‌ها، ده‌ها پرواز داخلی لغو شده‌اند.[سابقه این خبر]

تعداد بسیاری از پروازهای بین‌المللی هم با تاخیر پرواز می‌کنند یا فرود می‌آیند. فرودگاه آتن صبح امروز اعلام کرد، با این حال کمتر مسافری هست که به فرودگاه آمده باشد، چون شرکت‌های هواپیمایی از پیش به مشتریان‌شان در این باره اطلاع داده بودند.

رانندگان هم شش ساعت اعتصاب کردند. در این اعتصاب علاوه بر رانندگان اتوبوس‌ها و لوکوموتیورانان، کارکنان بانک‌ها، کارمندان دولت، وکلای حقوقی و معلمان و همچنین خبرنگاران شرکت کردند. به همین دلیل صبح امروز هیچ خبری از رادیو و تلویزیون یونان پخش نشد. پزشکان نیز فقط در موارد اضطراری بیماران را معاینه می‌کنند. پمپ بنزین‌ها هم در اعتصاب به سر می‌برند.

اصناف یونانی به طرح اصلاح پرداخت دستمزدها که دولت محافظه‌کار ارایه داده است، اعتراض دارند. از جمله تغییرات جنجالی در این لایحه افزایش دو ساله دوره خدمت تا بازنشستگی است. بدین ترتیب یونانی‌ها پس از 37 سال کار و 60 سال سن بازنشست می‌شوند. تاکنون آنها می‌توانستند با 35 سال سابقه کار و در سن 58 سالگی به استراحت بپردازند.

هفته گذشته هم به دلیل احتمال اصلاح در پرداخت دستمزدها اقدامات اعتراضی نسبتا گسترده‌ای انجام گرفت. در آن زمان هم ده‌ها پرواز لغو شد و آتنی‌ها در ترافیک گررفتار شدند. در خیابان‌ها کوه زباله جمع شده است، زیرا ماموران حمل زباله دو هفته‌ای است در اعتصاب به سر می‌برند.

کد خبر 46880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز