به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید سبحانی با اشاره به اینکه چند سالی است این طرح به صورت سراسری در کشور اجرا و برای نوسازی ناوگان حمل و نقل تسهیلات ارائه میشود، اظهارکرد: اما از آنجاییکه کرایه مینیبوسهای قدیمی هیچ تفاوتی با ناوگان جدید ندارد، رانندگان نیز حاضر به نوسازی خودروهای خود نمیشوند.
وی افزود: رانندگان بر این امر معتقد هستند وقتی نرخ کرایهها برای مینیبوسهای قدیمی و فرسوده با خودروهای جدید هیچ تفاوتی ندارد چرا تسهیلات با سود بالا دریافت کرده و فشار پرداخت اقساط را به خود وارد کنیم.
سبحانی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از مسیرها فاقد خودروی حمل و نقل عمومی برای جابه جا کردن مسافران هستند، ادامه داد: این مشکل بیشتر در مناطقی همچون روستاهای مرزی به چشم میخورد، در نتیجه پیگیریها برای پایش تعداد ناوگان عمومی در مسیرهای مختلف انجام شد.
وی اظهارکرد: طی پایشهای صورت گرفته ۲۵۶ دستگاه مینیبوس در نقاط مختلف استان خراسان شمالی در حال فعالیت هستند و از آنجاییکه تعدادی از مسافران به علت قدیمی بودن این خودروها تمایلی برای استفاده کردن از آنها را نداشتند، تصمیم بر این گرفته شد تا اورهال شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر در مسیرهای مختلف خودروهای سواری کرایه نیز اقدام نیز اقدام به جابجایی مسافران میکنند که این خودروها نیز مورد پایش قرار گرفتند اما در میان این تعداد دو هزار و ۶۶۰ دستگاه بدون مجوز در حال فعالیت هستند که بیشتر این خودروها در مسیرهای روستایی کار میکنند.
وی توضیح داد: مشخصات این خودروها و مالکان آنها به استانداری ارائه و اعلام شد که این خودروها برای اینکه بتوانند قانونی کار کنند با داشتن ملاکهایی همچون اینکه خودروهای آنها پژو و یا سمند باشد، مدرک تحصیلی راننده کمتر از سیکل نباشد و ... پلاک این خودرو تبدیل به پلاک"ع" شود.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ادامه داد: یا اینکه میتوان به خودرو و شخص فاقد چنین معیارهایی تسهیلات ارائه داد تا ناوگان عمومی را خریداری کند و این موارد در دست بررسی است.
نظر شما