دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کاهش آمار خودکشی در استان طی سال‌های اخیر خبر داد.

خودکشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی دریک با اشاره به کاهش آمار خودکشی در لرستان، افزود: آمار خودکشی در استان از ۱۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر سال ۹۶ به ۹ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته لرستان در بین ۴ استان اول در خصوص خودکشی بود، اما با انجام اقدامات بسیار آموزشی و غربالگری اکنون از منطقه بحران خارج شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از پایلوت قرار گرفتن استان در طرح ملی پیشگیری از خودکشی خبر و گفت: در این طرح برنامه‌هایی را وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از وقوع خودکشی طراحی و به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان ارائه کرده است.

دریک تصریح کرد: از جمله مواردی که آمار خودکشی را بالا می‌برد در دسترس بودن ابزار خودکشی است، بنابراین بایستی تمهیداتی را برای محدودکردن مراکز عرضه برخی محصولات مسموم‌کننده همانند قرص برنج پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه حلق آویزکردن، مسمومیت با قرص برنج و خوردن مواد سمی سه روش مرسوم خودکشی است، افزود: در این بین ۳۰ تا ۴۰ درصد خودکشی‌های منجر به فوت در استان به علت مصرف قرص برنج بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: مرکز مشاوره شبانه‌روزی با شماره تماس ۳۵۱۵ راه‌اندازی شده که افراد نیازمند به مشاوره روانشناسی می‌توانند تماس بگیرند و از خدمات روانشناختی بهره ببرند.

کد خبر 468779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha