با ارسال لایحه بودجه عمومی کشور در سال ۱۳۹۹ سهم بخش فرهنگ نیز در بودجه سال آینده مشخص شد.

كتاب و پول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر ،بر اساس پیشنهاد دولت در لایحه به مجلس بودجه کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ۱۳۹۹ رقمی بالغ بر ۷۴۳۹۳۴۰ میلیون ریال برآورد و پیشنهاد شده است. از میزان بودجه رقم ۴۲۹۶۰۶ میلیون ریال برای توسعه کتاب و کتابخوانی(سرانه مطالعه) پیشنهاد شده است و رقم ۵۳۸۱۰ میلیون ریال برای توسعه کتابخوانی با اولویت مناطق کمتر برخوردار پیشنهاد شده است.

رقم پیشنهاد دولت برای حمایت از حضور بین‌المللی نویسندگان و ناشران ۲۵۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و برای حمایت از موسسات، جامع و کانون‌های ادبی نیز ۴۰۰۰۰ میلیون ریال از سوی دولت در نظر گرفته شده است. در این لایحه مبغ ۹۰۰۰۰ میلیون ریال برای حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و رقم  ۵۹۷۹۶ میلیون ریال برای حمایت از برنامه هفته کتاب و نیز مسابقات کتابخوانی و نشست‌ها و برنامه‌های متربط با آن پیش‌بینی شده است.

در بخش بررسی کتاب پیشنهاد دولت تخصیص رقم ۵۶۰۰۰ میلیون ریال بوده است و در بخش حمایت از ترجمه آثار برگزیده در بازارهای جهانی ۱۵۰۰۰ میلیون ریال بودجه در نظر گرفته شده است. برای حمایت از انجمن‌های ادبی رقم ۱۲۰۰۰ میلیون ریال و برای حمایت از تبلیغ و اطلاع رسانی کتاب نیز ۱۸۰۰۰ میلیون ریال بودجه پیشنهاد شده است.

همچنین دولت رقم ۳۰۰۰۰ میلیون ریال برای برنامه نظارت بر موسسات انتشاراتی و نیز برنامه ریزی در حوزه کتاب و نشر بودجه در نظر گرفته است. در حوزه چاپ نیز رقم ۱۰۳۷۰۴ میلیون ریال برای ارتقا محصولات چاپی بودجه در نظر گرفته شده است و برای بازرسی از چاپخانه‌ها، اعطای مجوزها و نظارت بر فعالیت صنف چاپ نیز بودجه ۱۰۳۷۴۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

در خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای فرهنگستان زبان و ادب فارسی رقم ۲۸۶۸۵۸ میلیون ریال پیشنهاد شده است.

کد خبر 468597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha