مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان این‌که شعار آزمون وسع «پرداخت براساس توان، دریافت براساس نیاز» است، تصریح کرد: با اجرای آزمون وسع و صدور دفترچه بیمه، ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه‌های بستری طبق تعرفه‌های دولتی از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر"محمد جعفری" شانزدهم آذر با اشاره به اینکه از آذرماه جاری طرح ارزیابی وُسع در زمینه پوشش اجباری بیمه در کشور اجرا شده است، گفت: وُسع‌سنجی و تعیین دهک مسئولیت وزارت رفاه است و فقط اطلاعات به بیمه سلامت ارسال می‌شود و بیمه از این اطلاعات برای آزمون وسع استفاده می‌کند.

جعفری با بیان اینکه شعار آزمون وسع "پرداخت براساس توان، دریافت براساس نیاز" است، تصریح کرد: با اجرای آزمون وسع و صدور دفترچه بیمه، ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه‌های بستری طبق تعرفه‌های دولتی از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه آزمون وُسع در دنیا اجرا شده و درست نیست ۳۳ میلیون نفر از جمعیت ۴۰ میلیون نفری تحت پوشش سازمان بیمه سلامت و بیمه رایگان باشند افزود: در آزمون وسع ثبت‌نام‌ها آغاز شده و هرکس به دفاتر بیمه و پیشخوان مراجعه کند می‌تواند از مزایای دفترچه بیمه بهره‌مند شود و اگر نخواهد بیمه رایگان دریافت کند، می‌تواند در سایت (سازمان بیمه سلامت و نرم افزار ارزیابی آزمون وسع) ثبت نام و در پرداخت حق بیمه مشارکت کند و افرادی که ثبت نام کرده‌اند، باید همچنان منتظر پاسخ سازمان باشند.

جعفری در ادامه گفت: با اجرای آزمون وسع کسی که دفترچه بیمه رایگان دارد می‌تواند فقط از مراکز درمانی دولتی استفاده کند و کسی که در پرداخت حق بیمه مشارکت می‌کند می‌تواند از مراکز درمانی خصوصی و دولتی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: برای کسانی که باید حق بیمه کامل را پرداخت کنند، مبلغ حق بیمه مصوب برای سال ۹۸ مبلغ ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر نفر به شرط خانوار است.

وی بیان کرد: طی یک ماه گذشته تاکنون ۱۰ هزار نفر در استان کرمان برای ارزیابی وسع در هنگام دریافت بیمه ثبت‌نام کرده‌اند، در حالی که در استان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.

جعفری گفت: تمدید دفترچه بیمه همه کسانی که از قبل دارای بیمه‌نامه بوده‌اند بدون هیچ کم و کاستی قابل تمدید است و کسانی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند، با ارزیابی وسع تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کد خبر 468521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha