مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

هواشناسی پیش بینی کرده بارش برف که تقریبا همه استان مرکزی را در برگرفته تا عصر یک‌شنبه ۱۷ آذر ادامه دارد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  پیش بینی هواشناسی حکایت از این دارد که بارش برفی که تقریبا همه استان مرکزی را در بر گرفته تا عصر فردا ادامه داشته و موجب یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ها خواهد شد.

در حال حاضر در تمام جاده‌های اراک و محورهای شازند، خمین، زرندیه، کمیجان، خنداب، تفرش وآشتیان بارش برف و باران همراه با مه گزارش شده است.

سرهنگ کهریزی رییس پلیس راه استان مرکزی در این باره گفت: با اشاره به لغزنده بودن محورها به رانندگان توصیه کرد با رعایت قوانین رانندگی با دقت و حوصله بیشتر حرکت و وسیله نقلیه خود را به وسایل زمستانی تجهیز کنند و زنجیر چرخ همراه خود داشته باشند.

مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی هم گفت: فعالیت سامانه بارشی در آسمان استان مرکزی که موجب بارش برف شده تا عصر فردا یکشنبه هفدهم آذر ماه ادامه دارد و انتظار می‌رود در مناطق کوهستانی و سردسیر، محورها به علت بارش برف لغزنده باشند.

هواشناسی استان مرکزی هم با صدور اخطاریه شماره ۷ مورخ ۹۸/۹/۱۶ نسبت به بارش برف و کاهش دما و یخبندان هشدار داده است.

در این اخطاریه اعلام شده که بارش برف تا ساعات عصر یکشنبه ۱۷/۹/۹۸ ادامه دارد و موجب اختلال در تردد جاده‌های مناطق سردسیر و کوهستانی وگردنه‌های استان مرکزی بویژه مناطق جنوب غرب استان (گردنه‌های زالیان و قاقان) به دلیل بارش برف و همچنین یخبندان سطح جاده‌ها پس از عبور سامانه از یکشنبه شب خواهد شد.

هوا شناسی استان مرکزی به مردم توصیه کرده خودداری از سفرهای غیر ضرور خود داری کنند و از سازمان‌های مسئول خواسته با آمادگی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

کد خبر 468226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha