هوای بیشتر مناطق کشور از امشب، 15 آذر بارانی می‌شود اما میزان این بارش در مناطق مختلف متفاوت است.

باران

به گزارش همشهر آنلاین، محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی کشور طی هفته پیش رو گفت: بارش‌ها در شمال غرب کشور، ​سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد و از اردبیل بارش برف گزارش شده و شدت بارندگی‌ها در خط سواحل غربی دریای خزر قابل توجه است.

وی که با مهر گفت‌وگو کرده هشدار داد : اگر قصد سفر به شمال کشور را از هر محوری دارید به سبب اینکه با بارش برف مواجهید، حتما مجهز باشید.

اصغری ادامه داد: شدت بارندگی‌ها از امشب در کهگیلویه و بویر احمد شمال و غرب فارس، در جنوب و غرب اصفهان، همدان، کردستان، لرستان، ​چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان و ایلام می‌تواند به حد آبگرفتگی معابر عمومی برسد و احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

وی گوشزد کرد: اگر قصد سفر به این استان‌ها را دارید حتما تجهیزات داشته باشد، این بارش‌ها تا یکشنبه وجود دارد.

اصغری یادآور شد:​ بارش‌ها با کمی تاخیر از امشب و فردا در استان‌های زنجان، ​قزوین، البرز، تهران، قم، استان مرکزی و همدان آغاز می‌شود که در مناطق سرد به شکل برف خواهد بود.

وی تاکید کرد: تهرانی‌ها آگاه باشند شنبه و یکشنبه بارانی است که این بارش‌ها با عبور جبهه سرد به برف تبدیل می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: هموطنان در جنوب کشور به ویژه کشاورزان استان هرمزگان، جنوب استان فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین ​کرمان منتظر بارش‌های خوبی باشند.

اصغری با اشاره به اینکه بارش‌ها در نیمه شرقی در روز دوشنبه قابل توجه خواهد بود، گفت: در خراسان‌های رضوی، جنوبی و شمالی دوباره موج جدیدی از بارش‌ها فعال می‌شود.

وی افزود: یزدی‌ها و سمنانی‌ها هم با کاهش دمای قابل توجه روبرو خواهند بود.

اصغری گفت: در سواحل دریای خزر آب‌ها نسبتا مواج است، ضمن اینکه سواحل آب‌های خیلج فارس هم به همین ترتیب خواهد بود و به سبب قابل توجه بودن ارتفاع موج‌ها، شناورهای سبک حتما باید مراقب باشند.

کد خبر 468075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha