میزان خسارت سیل امسال به تاسیسات آب روستایی خراسان شمالی، ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده، که تاکنون تنها پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای جبران آن جذب شده است.

آبرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی پنج‌شنبه ۱۴ آذرماه درباره خسارت‌های ناشی از سیل بهار امسال در روستاها گفت: خسارت سیل از ۱۰۶ روستای استان گزارش شد.

رمضانعلی حسن زاده اظهار داشت: میزان خسارت سیل به تاسیسات آب روستایی استان خراسان شمالی، در سامانه سجاد ثبت شده است اما اعتبار مصوب، تنها ۱۰ درصد میزانی است که در این سامانه ثبت شده است.

وی تصریح کرد: ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های سیل مصوب شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، ۱۷ روستا در اولویت بازسازی است تا در سیل های احتمالی، متحمل خسارت نشویم.

وی تصریح کرد: در سیل بهار امسال به سرعت، مشکلات قطعی آب روستاها حل شد و تمام روستاها به صورت موقت از آب برخوردار هستند اما برای پایداری منابع، نیاز به اجرای شبکه به طول ۹۰ متر و اجرای ۶ هزار و ۵۱۰ متر خط انتقال داریم.

حسن زاده افزود: باید ۷۰ متر دیوار ساحلی برای تثبیت منابع آبی و حفاظت از منابع آب در ۱۷ روستای مزبور، ایجاد شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این پروژه ها به مناقصه رفته اما برنده نداشته است و باید دومرتبه، به مناقصه رود که این امر سبب افزایش هزینه انجام کارها می شود.  

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.

کد خبر 467994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha