سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی جایگاه خود را در تازه ترین رتبه بندی جهان حفظ و شانس حضورش در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را افزایش داد.

سارا بهمنیار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه اظهار داشت: با اعلام تازه ترین رنکینگ(رتبه بندی) فدراسیون جهانی کاراته، جایگاه سارا بهمنیار کاراته کای ملی پوش گیلانی در رتبه پنجم وزن ۵۵- کیلوگرم حفظ شد.

مرتضی ورزلدوست افزود: گرچه این ملی پوش شایسته گیلانی تیم ملی کاراته بانوان در رده پنجم وزن خود در رتبه بندی جهانی قرار گرفته، اما با توجه به حضور ورزشکار ژاپن در رده چهارم، بهمنیار تا بدین لحظه به سهمیه المپیک رسیده است.

وی ادامه داد: البته این رتبه بندی به طور حتم در ماه های آینده دستخوش تغییر خواهد شد اما امیدواریم که بهمنیار همچنان در رقابت های مختلف بدرخشد تا در نهایت سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب و به عنوان اولین بانوی گیلانی در رقابت های المپیک حضور یابد.

وی بیان کرد: بهمنیار که در رقابت های مراحل پنجم و ششم لیگ جهانی کاراته وان با درخشش خود عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کرده بود، در مرحله هفتم این لیگ و در دور سوم با شکست از حریفش  از گردونه رقابت ها کنار رفت.

سارا بهمنیار کاراته کای گیلانی که اسفند سال گذشته مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را کسب کرد، در وزن ۵۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته اون در مسکو، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود.

وی همچنین سال گذشته در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

کد خبر 467976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha