پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

میانگین شاخص کیفیت هوای صبح امروز ۱۴ آذر ماه کلانشهر مشهد برای نهمین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلودگی قرار دارد.

آلودگی هوای مشهد

به گزارش همشهری آنلاین مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم‌اینک میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در مشهد ۱۳۲ ای.کیو.آی و نشانگر هوای ناسالم و آلوده است.

تورج همتی افزود: حجم آلاینده‌ها نسبت به روزهای گذشته در شهر مشهد دوباره روند صعودی گرفته و شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای این کلانشهر هم‌اینک ۱۳۱ ای.کیو.آی است.

وی ادامه داد: کیفیت هوا در دو منطقه مشهد شامل وحدت با ۱۵۴ و سجاد با ۱۵۳ ای.کیو.آی در شرایط آلوده برای تمامی افراد قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همچنین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ منطقه "سرافرازان، سمزقند، خیام شمالی، شهید کریمی، امامیه، شهر، چمن، الهیه، خیام جنوبی، تقی‌آباد، ساختمان و طرق" در کلانشهر مشهد برای گروههای حساس آلوده است.

وی افزود: شاخص کیفیت هوا در ۹ ایستگاه دیگر مستقر در سطح مشهد نشانگر وضعیت هوای سالم است.

همتی همچنین تاکید کرد: شایسته است شهروندان مشهدی و زائران و مسافران در این کلانشهر با بهره‌گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی نقش موثر خود را در کاهش حجم آلاینده‌های هوا ایفا کنند.

تداوم آلودگی هوا در مشهد موجب تعطیلی مدارس این شهر در دو نوبت صبح و عصر طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری شده بود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

مردم مشهد طی سال گذشته ۴۵ روز هوای پاک، ۲۷۵ روز هوای سالم و ۴۵ روز هوای ناسالم تنفس کردند.

کد خبر 467939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha