معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از راه‌اندازی قرارگاه "احضار و اعزام" در استان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.  

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی اشرف نجفی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری چهارشنبه ۱۳ آذر با اشاره به عملیاتی شدن قرارگاه احضار و اعزام در استان گفت: این قرارگاه همزمان با سراسر کشور و در راستای تشدید برخورد با مشمولان غایب در استان راه‌اندازی شده است.  

وی افزود: تمام پلیس‌های رده پیشگیری ناجا در این قرارگاه در راستای برخورد با مشمولین غایب وارد عمل می‌شوند و از طرفی تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نیز ملزم به همکاری با این قرارگاه هستند.  

نجفی تصریح کرد: این قرارگاه موظف است هم نسبت به برخورد با مشمولین غایب اقدام کرده و هم با صنوفی که این افراد را بکارگیری می‌کنند، برخورد کند.  

وی افزود: در همین راستا اکیپی از سوی این قرارگاه نسبت به بازدید از تمامی صنوف به صورت مستمر اقدام خواهد کرد و در صورت مشاهده فعالیت مشمولان غایب در صنوف، ضمن شناسایی مشمولان غایب و معرفی آنها به دستگاه قضایی و پس از آن اعزام به خدمت همراه با گذراندن اضافه خدمت شش ماهه، با صنف متخلف نیز برابر قانون برخورد می‌شود.  

نجفی خاطرنشان کرد: صنوف متخلف به مراجع قضایی معرفی و در مرحله اول ۱۰ میلیون تومان جریمه و در مراحل بعدی مبلغ جریمه آنها به ترتیب دو تا سه برابر می‌شود.  

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به سخت گیری این قرارگاه در برخورد با مشمولان غایب، از همه این افراد درخواست می‌شود خودشان نسبت به تهیه دفترچه آماده به خدمت اقدام کنند.  

وی افزود: در صورت خودمعرفی این افراد برای اعزام به خدمت، تمهیداتی برای تسهیل خدمت آنها در نظر گرفته خواهد شد، از جمله اینکه بتوانند در محل زندگی فعلی خدمت کنند و در صورتی که در دوران خدمت مرتکب غیبت مجدد نشوند، اضافه خدمت شش ماهه آنها بخشیده خواهد شد.  

نجفی یادآور شد: در خصوص مشمولان غایب متاهل نیز به ازای هر فرزند سه ماه از خدمت کسر خواهد شد و این افراد حتما در محل زندگی خود خدمت خواهند کرد.  

او در ادامه در خصوص معافیت تحصیلی دانشجویان نیز یادآور شد: دانشجویان باید به محض قبولی در دانشگاه به امور دانشجویی مراجعه کرده و پیگیر دریافت برگه معافیت تحصیلی شوند، وگرنه در ادامه تحصیل با مشکل مواجه خواهند شد.  

این مقام انتظامی افزود: برای افرادی که بصورت پیوسته دوران تحصیل مدرسه آنها تا ۲۰ سالگی به درازا کشیده، معافیت تحصیلی لحاظ نمی‌شود و این افراد حق تحصیل در دانشگاه پیش از اعزام به خدمت را ندارند و باید بعد از گرفتن دیپلم برای اعزام به خدمت اقدام کنند.  

کد خبر 467824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha