مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: پروژه تعریض لاین شمالی آزادراه تهران-کرج حدفاصل تقاطع فردیس تا مهرویلا، تا نوروز ۹۹ زیر بار ترافیک‌می رود.  

تعریض آزادراه کرج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، گودرز محمودی پیش از ظهر چهارشنبه 13 آذر در حاشیه بازدید از چهار پروژه تعریض و بهسازی ترافیکی آزادراه تهران - کرج، اظهار کرد: اولین پروژه به طول یک و نیم کیلومتر در لاین جنوبی آزادراه کرج - تهران در محدوده گرمدره است که خرداد ماه زیر بار ترافیک رفت، در این محدوده دو لاین به خطوط حرکت خودروها اضافه شده که خوشبختانه تاثیر خوبی در ترافیک داشته است.  

وی به دومین پروژه‌ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت، اشاره کرد و گفت: پروژه تعریض در لاین شمالی آزادراه تهران - کرج محدوده گرمدره به طول ۵۰۰ متر و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی است که در حال انجام است.  
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز اضافه کرد: این پروژه پیشرفت ۷۵ درصدی دارد و تا نوروز ۹۹ زیر بار ترافیک می‌رود.  
به گفته گودرزی انجام پروژه‌های تعریض اگر در محدوده شهرها قرار بگیرد با مواردی از جمله ترافیک، ایمنی و شرایط جوی سرکار دارد که به یقین در سرعت انجام پروژه‌ها موثر بوده و ممکن است با سرعتی که لحاظ شده همخوانی نداشته باشد.  
وی همچنین افزود: راهداری استان تلاش می‌کند گره‌های ترافیکی در محدوده کلان‌شهر کرج هرچه سریع‌تر باز شود.  

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: پروژه سوم که از آن بازید به عمل آمد، احداث زیرگذر، اصلاح هندسی و بهسازی تقاطع فردیس در لاین شمالی است، در این پروژه احداث دو تقاطع غیرهمسطح مدنظر قرار دارد.  
گودرزی اعتبار این پروژه را ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و با اشاره به این‌که پیشرفت ۱۰ درصدی دارد، گفت: این پروژه طبق اعلام پیمانکار اواخر بهار سال ۹۹ آماده بهره‌برداری است، در محل آن پروژه خطوط لوله برق، گاز و فیبر نوری و نهر آب وجود دارد که در این خصوص با دستگاه‌های ذیربط هماهنگ شدیم تا معارضات رفع شده و کار پروژه با سرعت بیشتری جلو رود.  

وی در خصوص پروژه چهارمی که با حضور استاندار امروز مورد بازدید قرار گرفت، گفت: این پروژه تعریض لاین شمالی آزاد راه تهران - کرج حدفاصل تقاطع فردیس تا خروجی مهرویلا به طول چهار کیلومتر است.  
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز اضافه کرد: دو کیلومتر از این این پروژه که با اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی اجرایی شده آماده اجرای عملیات آسفالت است و باقی آن نیز به مرور انجام می‌شود.  
گودرزی گفت: این پروژه پیشرفت ۵۵ درصدی دارد، تلاش می‌کنیم تا نوروز ۹۹ بخش اعظمی از این پروژه زیر بار ترافیک برود.  

وی با بیان این‌که در مسیر پروژه تعریض حدفاصل فردیس تا خروجی مهرویلا چند زیرگذر برای دسترسی به مناطق مسکونی لاین‌های شمالی و جنوبی آزدراه کرج وجود داردگفت: به همین دلیل باید در آن نقاط بتن‌ریزی صورت گیرد که به دلیل ترافیک و رعایت ایمنی و عبور و مرور گاهی با تاخیر می‌توانیم این موارد را اجرایی کنیم.  
 

کد خبر 467816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha