مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: به دلیل نوسانات دما و سرما به یک‌سوم مزارع زعفران گناباد خسارت وارد شد.

خسارت به زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا حسین‌زاده عنوان کرد: در شهرستان گناباد استان خراسان رضوی ۳۵۰۰ هکتار مزارع زعفران وجود دارد؛ پیش‌بینی می‌شود ۱۲ تن زعفران خشک که حاصل یک هزار تن گل است، برداشت شود.

وی ادامه داد: ارزشی که ۱۲ تن زعفران دارد، حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان است، اگر به طور متوسط و قیمت عادلانه در نظر بگیریم هر کیلو گل زعفران حدود ۳۰ هزار تومان هزینه دارد، با این وجود ۳۰ میلیارد تومان هزینه کارگری به صورت نقدی تحویل کشاورزان داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: به دلیل سرما در شهرستان گناباد بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع زعفران وارد شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل نوسانات دما و سرما به یک‌سوم مزارع زعفران گناباد خسارت وارد شد و این موضوع باعث کاهش برداشت محصول شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد عنوان کرد: اگر چه سرما در گل دهی تاخیر ایجاد کرد و کشاورزان نگران شدند، اما خوشبختانه طی چند روز اخیر به دلیل افزایش دما برداشت به وضعیت قبلی برگشت.

وی در پایان گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و امکان اینکه در فصول مختلف ممکن است سرما، گرما، تگرگ و... را داشته باشیم و آسیب بسیاری به محصول وارد گردد، توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به بیمه نمودن مزارع زعفران اقدام کنند.

کد خبر 467739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha