مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان درباره علل آلودگی هوای همدان گفت: براساس بررسی‌های میدانی از بیشترین علل مؤثر بر آلودگی هوا استفاده از وسایل نقلیه موتوری، خودروها و وسایل نقلیه گازسوز است.  

آلودگی هوا همدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن جعفری‌نژادبسطامی با بیان این‌که عوامل طبیعی دیگری مانند سردی هوا و وارونگی دما بر آلودگی مؤثر هستند، افزود: بارش باران و وزش باد می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.  

وی پیشنهادهایی برای کاهش آلودگی هوا داشت: می‌توان استفاده کمتری از خودروهای شخصی و تک سرنشین داشت و از وسایل نقلیه عمومی بهره گرفت و معاینه فنی خودروها را انجام داد تا شاهد این میزان آلودگی در سطح کشور و استان نباشیم.  

جعفری‌نژادبسطامی خاطرنشان کرد: طی هفته اخیر آلودگی هوای استان در شرایط بحرانی نبوده و این‌که اخیراً همدان را آلوده‌ترین شهر کشور معرفی کردند، درست نیست که این موضوع می‌تواند به علت وجود یک دستگاه پایش هوا در شهر همدان باشد که میزان آلودگی هوا را در شرایط خاصی اندازه گیری می‌کند به طوریکه ممکن است در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته و نقطهایمحور میزان آلودگی هوا مورد سنجش قرار گرفته شده باشد.  

وی در پایان درباره طرح و برنامه محیط‌زیست برای افزایش دستگاه پایش هوا در استان بیان کرد: این طرح به استانداری و شهرداری ارائه شده اما هنوز اعتبار و بودجه‌ای در این زمینه اختصاص نیافته است. 

کد خبر 467730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha