فرودگاه شهید اشرفی، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه‌ها و ‌هاب منطقه غرب کشور در شهر کرمانشاه است که در جمع ۱۰ فرودگاه مهم و برتر کشور قرار گرفته است.  

فرودگاه کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین،طرح اولیه ساخت فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه به سال ۱۳۵۰ باز می‌گردد اما بعد از ۲۴ سال و در سال ۱۳۷۴ پس از سال‌های متمادی ساخت‌ و ساز در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف آن بالاخره آماده استفاده و بهره‌برداری شد.

با این که سال‌های بسیار زیادی بین ساخت و افتتاح این فرودگاه فاصله افتاد اما این فرودگاه در طی ۱۰ سال بعدی یعنی تا سال ۱۳۸۴، تبدیل به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فرودگاه‌های کشور شد.  

نام اصلی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه در واقع فرودگاه بین‌المللی اشرفی‌اصفهانی است و معمولا مردم آن را به نام فرودگاه کرمانشاه می‌خوانند.  

این فرودگاه را بر اساس آمار موجود می‌توان به عنوان یکی از پر ترافیک‌ترین فرودگاه‌ها در سراسر کشور به حساب آورد چرا که به صورت میانگین در هفته حدود ۱۴۰ پرواز در آن انجام می شود همچنین در سال‌های اخیر پروازهای منظمی به عتبات عالیات از فرودگاه کرمانشاه درحال انجام است.

فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه نه تنها دارای ترافیک مناسبی از نظر هوایی با توجه به تعداد پروازهایش است بلکه به عنوان مهم‌ترین فرودگاه منطقه غربی کشور بوده و با توجه به موقعیت تعیین کننده‌اش قسمت اعظم نیازهای حمل ‌و نقل هوایی مردم استان‌ و همچنین استان‌های نزدیک را نیز برآورده می‌سازد.  

بر اساس اطلاعات موجود در سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۴۰۶ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و ۵۶۰ هزار ۳۲۶ نفر مسافر و ۳ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۵۲۳ کیلوگرم بار از طریق آن جابه‌جا شدند.

  • مشخصات فنی فرودگاه کرمانشاه 

فرودگاه کرمانشاه با نام بین‌المللی Kermanshah Airport ۲ ترمینال دارد. یکی از این ترمینال‌ها ویژه پروازهای خارجی و بین‌المللی و ترمینال دیگر نیز که از ترمینال بین‌المللی تازه سازتراست (سال ۸۵ با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و استاندار کرمانشاه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید) مخصوص پروازهای داخلی فرودگاه است.  

ساختمان جدید ترمینال فرودگاه کرمانشاه به مساحت ۵ هزار و ۳۰۰ متر مربع دارای ۲ سالن ترانزیت سالن ورودی، سالن انتظار و سالن‌های چک، بار، vip و محل دفاتر شرکت‌های هوایی است که برای احداث آن حدود ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

ترمینال‌های این فرودگاه امکانات رفاهی برای مسافران همچون: غرفه‌های بانکی، شعب بانکی، رستوران و بوفه وجود دارد.  

ساختمان جدید برج مراقبت فرودگاه کرمانشاه نیز بر اساس استاندارد روز دنیا به مساحت ۷۲۰ مترمربع در ۳ طبقه با ارتفاع ۳۱ متر و سازه بتونی مسلح با نمای صنعتی کامپیوتری و هزینه ساخت و زیرساخت یک میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.  

فرودگاه کرمانشاه عمومی بوده و طول باند این فرودگاه ۳۴۰۰ متر و وسعت پارکینگ هواپیمایی‌های آن نیز ۳۸۲۰۰ متر مربع در ارتفاع ۱۳۱۱ متری از سطح دریا قرار دارد.  

  • راه‌های دسترسی به فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه

این فرودگاه در کنار راه آهن کرمانشاه و بزرگراه کرمانشاه - تهران قرار گرفته‌است.  

برای رفتن به این فرودگاه از هر منطقه و از هر شهری که به مناطق اطراف کرمانشاه ختم می‌شود، تاکسی‌های فرودگاه و خطی، دربست و تاکسی بی‌سیم برای مسافران موجود است. برای استفاده از اتوبوس که به نظر برای جابه جایی‌ راه ارزان ‌تری نسبت به تاکسی است، نیز باید به ایستگاه‌های فرودگاه مراجعه کنید.

کد خبر 467714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha