شهردار تهران با اعلام نتایج نظرسنجی معاونت اجتماعی شهرداری تهران درباره وضعیت شاخص‌های اجتماعی در شهر تهران، بر تلاش برای ساماندهی اقدامات خدمت‌رسان و تاثیرگذار تاکید کرد.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق شهرداری تهران در باغ‌ موزه مینیاتور، در این باره گفت: نظرسنجی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نشان‌دهنده تنزل تمام شاخص‌های اجتماعی در شهر است، اما همین نظرسنجی نشان می‌دهد که طی ۳ سال گذشته یک مسیر خطی واضح را پیموده‌ایم؛ این یک خبر امیدوارکننده است اما به‌ هیچ‌ وجه کافی نیست. باید با تمام وجود تلاش کنیم تا این مسیر خطی را با شیب ملایم طی کنیم و از سوی دیگر، به فکر اقدامات خدمت‌رسان و تاثیرگذار باشیم.

شهردار تهران همچنین درباره طرح همدم که با همکاری مشترک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اجرا می‌شود، گفت: در راستای این طرح باید کاری کنیم تا به خانواده‌هایی که تحت فشار هزینه‌های ازدواج جوانان هستند، کمک شود.

وی با تاکید بر عزم شهرداری تهران مبنی بر هزینه‌کرد بودجه اختصاص‌یافته به محلات با توجه به خواست اهالی محله، اظهار کرد: به تازگی شهردار یکی از شهرهای ایتالیا به‌عنوان شهردار نمونه دنیا انتخاب شد که به‌گفته وی صرفا با تکیه بر پروژه‌های خرد، اما تاثیرگذار محلی به این موفقیت رسیده است. امیدوارم با همکاری با شورای‌ شهر تهران، به حداکثر نزدیکی با نظرات مردم در محلات برسیم چراکه هدف اصلی ما رضایتمندی شهروندان با کمک کار کارشناسی است.

حناچی به کسری بودجه کشور برای سال بعد اشاره کرد و گفت: سال سختی در پیش داریم اما اگر درست عمل کنیم این تهدید می‌تواند برای ما یک فرصت باشد. از سوی دیگر در جلسه اخیر دولت، نسبت تقسیم مالیات بر ارزش افزوده ۸۸ درصد به ۱۲ درصد به تصویب رسید که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی هم به تصویب برسد.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع شهر هوشمند پرداخت و تصریح کرد: موضوع تهران هوشمند باید جدی گرفته شود چراکه وجه‌ ممیزه این دوره با دوره‌های پیش است؛ همه موظف هستند تا در این حوزه فعالانه مشارکت داشته باشند و برنامه‌ها را به‌طور کامل تعقیب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا آخر هفته احتمال بارش برف و کاهش دما را خواهیم داشت؛ تأکید بر این است که معابر، مخصوصا معابر اصلی به‌ هیچ‌ وجه مسدود نباشند. از تمام همکارانم در شهرداری می‌خواهم در اوج آمادگی ممکن باشند. در این زمینه لازم است از ابزار تبلیغاتی مناسب برای نمایش خدمات و فعالیت‌های شهرداری استفاده شود.

شهردار تهران همچنین گفت: لوایح منابع مالی پایدار و مالیات بر ارزش افزوده به مراحل خوبی در مجلس رسیده و هر دو در دستور کار جلسه هفته آینده مجلس قرار دارند. تصویب این دو لایحه که با کمک و همراهی نمایندگان مجلس انجام خواهد شد، برای بهبود در مدیریت شهری ضروری است و رأی آوردن دوفوریت آن نیز نشان از اشراف نمایندگان بر اهمیت این موضوع دارد.

وی به طرح جدید کاهش پسماند با عنوان «کاپ» نیز اشاره و عنوان کرد: همه باید در پیشبرد هر چه‌ بهتر این طرح همکاری داشته باشند. رویکرد این طرح یکی از سیاست‌های عمومی شهرداری است که مبتنی بر تجربیات جهانی شکل گرفت. باید همین طرح را قدم‌ به‌ قدم پیش ببریم تا بتوانیم در حوزه مدیریت پسماند تحول ایجاد کنیم.

حناچی در پایان با اشاره به قرائت گزارش کمیته ویژه بررسی حذف واژه شهید از معابر شهر تهران در شورای شهر تهران، گفت: بر اساس این گزارش، از میان بیش از ١۵ هزار معبری که مورد بررسی قرار گرفت و هر کدام نیز ۱۰ تا ۲۰ تابلو داشتند، حدود هزار و ۲۵۹ تابلو فاقد کلمه مقدس «شهید» بود؛ تابلوهایی که هیچ‌کدام به این دوره از مدیریت شهری مربوط نمی‌شدند.

کد خبر 467711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha