چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

کف سفید خطرناک برای چهارمین روز متوالی سطح منطقه‌ای از معروف‌ترین سواحل هند در چنای را پوشانده و این کشور را با خطر جدیدی از آلودگی مواجه کرده است.

ساحل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با وجود بوی زننده این کف و هشداری که به ماهی‌گیران برای نزدیک نشدن به دریا داده شده است، بسیاری از کودکان هندی برای بازی و گرفتن عکس سلفی با این کف سفید به ساحل مارینا هجوم برده‌اند.

پزشکان هشدار داده‌اند که این کف سفید ممکن است مشکلات پوستی ایجاد کند. کف‌های سفید هر ساله در فصل موسمی تشکیل می‌شود اما امسال این وضعیت شدیدتر بوده است.

هیئت کنترل آلودگی تامیل نادو اعلام کرده که در حال تجزیه و تحلیل نمونه‌هایی از این کف است که چندین کیلومتر در ساحل پخش شده است.

یکی از محققان مرکز ملی تحقیقات ساحلی در چنای، با بیان این که در سال‌های اخیر شاهد رشد بسیار توده‌های کف در سواحل بوده است، اظهار داشته که این کف‌ها به طور حتم برای مردم خطرناک و مضر است اما متاسفانه مردم از این خطرات آگاهی نداشته و برای گرفتن عکس به سمت سواحل هجوم می‌برند.

مقامات هند هم‌چنین با توجه به احتمال تکرار حادثه سال ۲۰۱۷ میلادی که هزاران ماهی در اثر آلودگی این کف‌ها در سواحل تلف شدند، در حالت آماده‌باش قرار دارند.

ماهی‌گیران محلی نیز با اشاره به کاهش شدید فروش صیدهای خود اعلام کرده‌اند که مردم حاضر به خریداری ماهی‌ها نبوده و تصور بر این است که ماهی‌ها نیز به این کف‌ها آلوده شده‌اند.

ساحل مارینا بیش از یک قرن محور زندگی چنای بوده است.

کارشناسان باران‌های شدید روزهای اخیر را که موجب انتقال فسفات و فاضلاب تصفیه نشده به دریا شده است، عامل این آلودگی‌ها می‌دانند. بیشتر این کف‌ها از باقی‌مانده مواد شوینده موجود در فاضلاب نشات گرفته که با دیگر پسماندها ترکیب می‌شود.

طبق اعلام محققان هندی، تنها ۴۰ درصد فاضلاب در چنای و سایر شهرهای بزرگ تحت تصفیه مناسب قرار می‌گیرد و بقیه آن به دریاها جاری شده و باعث وقوع چنین اتفاقاتی می‌شوند.

کد خبر 467697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha