رئیس پلیس راهور فاتب گفت: ۲۱ دوربین از مجموع ۳۳ دوربین پلاک‌خوانی که در اختیار پلیس است، توانست استانداردهای ناجا را کسب کند.

دوربین‌ ترافیکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ دوربین پلاک‌خوان در شهر تهران نصب شده است که کد پلیس دارند و تمامی تخلفات اعم از ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا، معاینه فنی و... را ثبت می‌کنند.

وی ضمن تشکر از اقدامات و همکاری‌های شرکت کنترل ترافیک افزود: از سال گذشته شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران تعداد ۳۳ دوربین در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نصب کردند و تقاضای تخصیص کد پلیس را داشتند.

سردار مهماندار ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید دوربین‌ها بایستی استانداردهای صحت‌سنجی ناجا را پاس کنند که شهروندان به اشتباه جریمه نشوند.

وی ادامه داد: به همین منظور این ۳۳ دوربین مورد تست قرار گرفت و ۲۱ دوربین در ۲۱ نقطه استاندارها را داشتند؛ البته برخی از این دوربین‌ها با اغماض توانستند مجوز برای فعالیت اخذ و کد پلیس دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت بیان کرد: ۱۲ دوربین دیگر از همان مجموع ۳۳ دوربین نتوانستند استانداردهای لازم را کسب کنند و قرار بر این شد تا آیتم‌های صحت‌سنجی را بالاتر ببرند و ما مجدد تست کنیم. اگر آن ۱۲ دوربین دیگر هم تأییدیه از ناجا بگیرند، بهره‌برداری خواهند شد.

کد خبر 467682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha