چا این ها بازیگر و ستاره پاپ کره جنوبی در ۲۷ سالگی مرده یافت شد؛ او سومین ستاره کره‌ای جوانی است که در دو ماه گذشته به طور ناگهانی مرده‌اند.

Cha In Ha

به گزارش همشهری آنلاین، چا که عضو گروه پاپ کره‌ای Surprise U بود و در حرفه‌ بازیگری‌ هم داشت به شهرت می‌رسید، در خانه‌اش مرده یافت شد.

سخنگوی آژانس نمایندگی او اعلام کرد: «ما صمیمانه درخواست می‌کنیم درباره مرگ او شایعه‌پراکنی و گزارش‌های بر مبنای حدس و گمان به خاطر خانواده‌اش که به خاطر این اخبار ناگهانی دستخوش اندوه عظیمی هستند، منتشر نشود- تا آنها بتوانند با آرامش با او وداع کنند.»

چا (که نام واقعی‌اش لی جائه-هو بود) اخیرا به دنیای  بازیگری وارد شده و در فیلم کوتاه «تو در اعماق من» و درام تلویزیونی «عشق با خطاها» نقش‌آفرینی کرده بود.

چا سومین ستاره پاپ کره‌ای که در ماه‌های اخیر مرگ ناگهانی‌شان اعلام می‌شود.

گو هارا و سولی دو خواننده مشهور پاپ کره‌ای که اخیرا مرگ‌های ناگهانی‌شان اعلام شد

در ماه نوامبر (آبان) «گو هارا» خواننده مشهور کره‌ای در خانه‌اش مرده یافت شد و چند هفته پیش از آن دوست نزدیک و همکار خواننده‌اش «سولی» به ناگهان درگذشته بود. مرگ‌های هر دوی این ستاره‌های زن کره‌ای باعث بروز بحث درباره فرهنگ «مسموم» طرفداران در این کشور شد، چرا که هر دوی این هنرمندان آزار آنلاین را تحمل کرده بودند.

سولی یکی از معدود ستاره‌های پاپ کره‌ای بود که آشکارا درباره مشکلات سلامت روانی‌اش صحبت کرده بود و مرگ او باعث درخواست برای حمایت بیشتر روانی از این اجراگران شده بود. این مرگ‌ها همچنین باعث جلب توجه دوباره به پدیده «مولکا»(Molka) - فیلمبرداری پنهانی از زنان و گذاشتن فیلم روی اینترنت- در کره جنوبی شد.

این مرگ‌ها فشارهایی را که ستاره‌های پاپ کره‌ای تحمل می‌کنند، برجسته کرد. در اوائل امسال باند موسیقی بسیار موفق پاپ کره‌ای BTS دوره‌ای نامشخص از توقف فعالیت را شروع کردند و مدیر این گروه اعلام کرد که آنها می‌خواهند «از زنگی طبیعی، زندگی طبیعی مردان جوان بیست و چند ساله لذت ببرند.»

این گروه موسیقی که بر اساس گزارش «انستیتوی پژوهشی هیوندای» هر سال ۳.۵ میلیارد دلار برای اقتصاد کره جنوبی درآمد ایجاد می‌کند، اعلام کردند به «دوره‌ای طولانی از استراحت و آرامش‌بخشی خواهند گذراند» تا «به عنوان آفریننده و موسیقی‌دان  تجدید نیرو کنند و روحیه‌هایشان را بازیابند.»

پاپ‌ کره‌ای (K-pop) ٰژانری از موسیقی پاپ است که منشا ان کره جنوبی است. شکل مدرن پاپ کره‌ای به اوائل دهه ۱۹۹۰ بازمی‌گردد و این اصطلاح در دهه ۲۰۰۰ رایج شد. این اصطلاح گرچه به طور کلی به معنای «موسیقی پاپ» درون کره جنوبی است، اما اغلب به معنایی دقیق‌تر به معنای شکلی مدرن از موسیقی کره جنوبی است که از انواع سبک‌ها و ژانرهای موسیقی در سراسر دنیا از راک، جاز و گاسپل گرفته تا هیپ‌هاپ و فولک و کانتری و موسیقی کلاسیک تاثیر می‌گیرد و در عین حال ریشه در موسیقی سنتی کره دارد.

کد خبر 467643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمانه IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    6 52
    گوهارا خودکشی ناموفق داشت و الان زنده است اخبار درست بدین به مردم
  • ماهانا ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    23 6
    گوهارا و سولی خیلی وقته که فوت کردن. میتونید سرچ کنید