فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: در برخی اراضی که برای فعالیت تولیدی به متقاضیان واگذار شده شاهد هستیم که هنوز هیچ کاری انجام‌شده و با توجه به نبودن زمین کافی در شهرستان، قرار شده تا زمین هایی که بلا استفاده مانده از افراد پس گرفته و در اختیار متقاضیان و سرمایه‌گذاران جدید قرار گیرد.

زمین‌های بلااستفاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل حیدری آزاد اظهار کرد: شهرستان بندر انزلی با دارا بودن ۱۴۰ هزار نفر از جمعیت استان همچنین نوار ساحلی ۴۶ کیلومتری از دریای خزر، جایگاه ویژه ای در سطح استان گیلان به خود اختصاص داده و شاید بتوان گفت انزلی یکی از زیباترین بنادر کشور است.

وی با بیان اینکه انزلی به عنوان اولین قطب گردشگری گیلان در حدود ۷۰ درصد از مراکز اقامتی استان در این شهرستان قرار دارد، افزود: با توجه به همه پتانسیل‌ها، جایگاه انزلی می‌تواند بهترین فرصت برای رشد این شهرستان باشد که با وجود منطقه آزاد، تالاب و دریا متأسفانه آنطور که باید و شاید سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام نشده است.

فرماندار انزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین حرفه شهروندان این شهرستان صید و صیادی و مباحث مربوط به حوزه گردشگری و توریستی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مشاغل مرتبط با این دو حوزه فصلی هستند این مساله باعث شده جوانان بیکار در سطح شهرستان داشته باشیم و بیشترین آمار بیکاری استان را انزلی به خود اختصاص داده است.

حیدری آزاد با اشاره به فعالیت ۶۷۳ واحد اقتصادی در سطح شهرستان بندرانزلی گفت: این واحدها در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی، گردشگری، آبزی پروری و کشاورزی فعالیت دارند که بیش از۷۶۱۰ نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

فرماندار شهرستان بندر انزلی تاکید کرد: علیرغم حمایت هایی که دولت در استقرار منطقه آزاد بندرانزلی داشته همچنین دسترسی به ذخایر نفت و گاز دریای خزر و نزدیکی به همسایگان شمالی کشور را داریم ولی آن طور که باید و شاید رشد انزلی را شاهد نیستیم.

حیدری آزاد تصریح کرد: توجه نداشتن به برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت یکی دیگر از موانع جذب سرمایه گذار بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده ادارات مربوطه از جمله شهرداری، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین صنعت و معدن ارائه برنامه و بسته‌های ویژه سرمایه گذاری در شهرستان را آماده کنند.

وی افزود: در برخی اراضی که برای کار تولیدی به متقاضیان طی سال های گذشته واگذار شده شاهد هستیم که هنوز هیچ کاری صورت نگرفته و با توجه نبود زمین کافی در شهرستان، با پیگیری‌ و جلساتی که با رئیس دادگستری و دادستان برگزار شد قرار شده تا زمین هایی که بلا استفاده مانده از افراد پس گرفته و در اختیار متقاضیان و سرمایه‌گذاران جدید قرار گیرد.

حیدری آزاد تاکید کرد: انزلی به عنوان بندر وارد کننده کالاهایی از جمله آهن و چوب بوده که طی سال‌های اخیر و با توجه به خودکفایی در زمینه آهن دیگر نیازی به واردات این محصول نداریم و این بندر در حوزه واردات تغییر ماهیت داده و به عنوان بندر واردکننده غلات کشور محسوب می‌شود که این فرصت سرمایه‌گذاری جدید داخلی و خارجی را می‌طلبد تا سرمایه گذاران بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

فرماندار شهرستان بندر انزلی گفت: پتانسیل های بندر انزلی شامل آب و هوای مناسب، موقعیت های گردشگری، نزدیکی به مرکز استان همچنین در آینده نزدیک شاهد برقراری ارتباط ریلی با مرکز استان خواهیم بود.

کد خبر 467550
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha