معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با بیان این‌که هیچ طرح شهری در یزد بدون تایید ناظر معلول تحویل گرفته نمی‌شود، گفت:‌ جشنواره گردشگری معلولین تقویت زیرساخت‌های گردشگری یزد است.

اینفوگرافی روز جهانی معلولان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «مجتبی فرهمند» شب گذشته ۱۱ آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره این‌ که قطعا یکی از شاخصه‌های شهرهای توسعه یافته، در دسترس بودن تمام شهر برای تمام گروه‌های سنی، جنسی با توانایی‌های مختلف است، اظهار کرد: طبیعتا شهری را می‌توانیم به عنوان شهر توسعه یافته تلقی کنیم که بتواند برای همه اقشار اعم از سالمندان و معلولین امکانات شهری را به صورت عادلانه فراهم کند.

وی توجه به توزیع عادلانه امکانات شهری برای تمام اقشار را از جمله برنامه‌های شهرداری یزد اعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته نسبت به این موضوع کمتر توجه شده بود ولی در حال حاضر بحث توزیع عادلانه امکانات به همه اقشار مورد توجه قرارگرفته است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد بهسازی پارک‌های سطح شهر برای معلولین را یکی از اقدامات شهرداری این شهر میراث جهانی برای رفع مشکلات معلولین دانست و گفت: در این راستا پنج پارک در پنج منطقه یزد به عنوان پارک‌های دوستدار معلول انتخاب و تحت نظارت معلولین مشکلات آنها مرتفع می‌شود و این نگاه در تمام پارک‌های سطح شهر یزد نیز تسری پیدا خواهد کرد.

فرهمند انطباق طرح‌های شهری یزد با ضوابط معلولین به صورت واقعی و علمی را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و تصریح کرد: هیچ طرحی بدون تایید ناظر معلول در شهرداری یزد تحویل گرفته نمی‌شود و یکی از معیارهای تسویه حساب با پیمانکاران در طرح‌های مختلف تاییدیه ناظر معلول است که به عنوان یکی از اقدامات اساسی در شهر یزد شروع شده و ان‌شاءالله پایدار بماند.

این مسئول در پایان سخنان خود در خصوص برگزاری جشنواره گردشگری در یزد، افزود: طبیعتا شهر یزد پذیرای مهمانان زیادی خواهد بود که بخشی از آنها معلولین جسمی حرکتی هستند و باید برای آنها اماکن گردشگری را تجهیز کنیم و جشنواره گردشگری معلولین تقویت زیرساخت های گردشگری یزد و تمرینی برای بازدید فضاهای گردشگری شهر میراث جهانی یزد توسط معلولین است.

کد خبر 467544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha