مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

صنایع دستی استان قزوین امسال به شکل چمدانی به هشت کشور خارجی از جمله کشورهای اروپایی صادر شده است.  

صنایع دستی قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، میثم حصاری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین روز سه شنبه ۱۲ آذر اظهار داشت: امسال به لحاظ وزنی بیش از سه هزار کیلوگرم انواع صنایع دستی از استان قزوین به کشورهای مختلف خارجی صادر شده است.  

وی اظهار داشت: این کشورها شامل جمهوری آذربایجان، ایتالیا، آلمان، یونان، لبنان، سوریه، قطر و عراق بوده اند.  

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: ارزش مادی صنایع دستی صادر شده حدود ۲۵۰ هزار دلار بوده است.  

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل نیز صادرات چمدانی صنایع دستی به خارج مرسوم بود، اظهار داشت: با این وجود آماری از میزان آن وجود نداشت و آمارگیری از این حوزه از امسال در دستور کار قرار گرفته است.  

این مسوول یادآور شد: صادرات رسمی صنایع دستی از مبادی گمرگ با صادرات چمدانی متفاوت است و آمار آن هرساله در پایان سال ارایه می‌شود.  

حصاری با بیان اینکه تقویت صادرات چمدانی صنایع دستی در دستور کار قرار دارد و رونق خوبی به هنرهای دستی استان و کشور می‌بخشد، اظهار داشت: عمده صنایع دستی صادر شده از قزوین به خارج از کشور امسال شامل آبگینه، سفال، شیشه‌های تزئین شده، سفال‌های لعاب‌دار و گلیم بوده است.  

استان قزوین دارای حدود ۶ هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است.  

آینه کاری، گره چینی، گلیم، جاجیم، مسگری، سفال، بافتنی‌های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می‌روند .

کد خبر 467457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha