مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تزریق اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به این طرح کامل می شود.

كمپينگ اقامتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید صفایی دوشنبه ۱۱ آذرماه اظهار داشت: تاکنون ۲۷ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن حدود ۱۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

وی افزود: در صورت تزریق این میزان اعتبار امید است طرح کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج، تا اواسط سال آینده تکمیل و آماده افتتاح شود.

صفایی بیان کرد: رستوران، پارکینگ، هفت واحد اقامتی، زیرسازی و آسفالت محوطه، سرویس بهداشتی، خط انتقال آب به طول سه کیلومتر احداث شبکه برق و روشنایی در این طرح ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همچنین زیرساخت های دیگری از جمله تهیه و نصب مبلمان کمپینگ اقامتی پارک جنگلی و محصور کردن کامل مجموعه به طول یک هزار و ۵۰۰ متر اجرایی شده است.

در مجموع ۲۴ اردوگاه گردشگری در محورهای ارتباطی و نقاط گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در حال بهره‌برداری و یا تکمیل عملیات اجرایی است.

 عملیات اجرایی این کمپینگ اقامتی در زمینی به مساحت هفت هکتار در پارک جنگلی یاسوج از سال ۹۰ آغاز شده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی است که از این تعداد ۷۰۰ مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

به گفته معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد پنج هتل با ۲۰۷ اتاق و ۶۹۸ تخت در استان وجود دارد که با توجه به حجم گسترده ورود گردشگر به این استان نیاز است کمپینگ های اقامتی و تفریحی بیشتری در استان ساخته شود.

 کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۴ منطقه نمونه گردشگری، ۱۱ روستای هدف گردشگری، ۱۷ اردوگاه رفاهی و چهار کمپینگ اقامتی است.

کد خبر 467259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha