مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۴۵ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های این استان آزاد شده اند.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «اسماعیل جمیاری» افزود: با استفاده از منابع استانی و کشوری ستاد دیه و نیز جلب کمک‌های مردمی و گذشت شکات و طلبکاران از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۴۵ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد شده اند.

وی زندانیان بدهکار را غیر بزهکار و حبس را برای آنان دارای پیامدهای متعدد دانست و اظهارکرد: تنها راه برون رفت و جلوگیری از تبعات منفی ناشی از حبس بدهکاران پیگیری و همراهی خانواده‌های آنان، مشارکت خیرین و نیز تخفیف و رضایت طلبکاران است.

نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد، تشکیل کمیته‌های صلح و سازش در زندان‌ها و نیز شعبات شوراهای حل اختلاف زندان‌های یاسوج، گچساران و دهدشت را در دعوت از طلبکاران و اخذ تخفیف از آنان و یا گرفتن مهلت را خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: خوشبختانه روحیه گذشت، تعاون و همکاری شکات قابل تحسین است و در همین رابطه از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۴۵ زندانی شامل۱۳۵ مرد و ۱۰ زن از زندان‌های استان آزاد و به خانواده و جامعه برگشته اند.

جمیاری، میزان بدهی این افراد را بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: با وساطت و پادرمیانی رؤسای زندان‌ها، مددکاران و همکاران ستاد دیه استان مبلغ ۲۵ میلیارد از طلبکاران رضایت و تخفیف گرفته شده و ۱۰ میلیارد تومان باقی مانده در قالب تسهیلات و یا کمک‌های بلاعوض تأمین و این تعداد زندانی از زندان‌های استان آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه با همکاری و مساعدت مسئولان قضایی استان از تمام ظرفیت‌ها جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بخصوص استخلاص زندانیان جرائم غیرعمد استفاده می شود، عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر قریب به ۴۰۰ زندانی بدهکار در زندان‌های استان وجود دارد که این آمار به نسبت جمعیت قابل تأمل است و انتظار می رود تا خیرین و نیکوکاران هم استانی همچون گذشته ستاد دیه استان را در تأمین بخشی از بدهی افراد و آزادی بدهکاران نیازمند و آبرومند یاری کنند.

کد خبر 467245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha