رهبر کره‌شمالی که سال‌ها به شیوه پوشش پدربزرگ نامدار خود وفادار بود و لباس‌های تیره می‌پوشید، در چند رویداد اخیر با پالتوها و لباس‌های مد روز دیده شده است.

كيم جونگ اون رهبر كره شمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، کیم جونگ-اون پس از حدود هشت سال وفاداری به لباس‌های پدربزرگ محبوب خود حالا در تلاش برای ارائه کردن چهره‌ای تازه به دنیاست. رسانه‌های کره جنوبی زودتر از دیگران به موضوع دگرگونی در لباس‌های کیم پرداختند و تصویری از رهبر کره شمالی منتشر کردند که هفته پیش او را با یک بارانی چرم در جریان آزمایش سلاحی تازه نشان می‌داد.

این بارانی چرم تازه‌ترین نشانه از تصمیم جدی کیم در دگرگون کردن شیوه پوشش است. رهبر جوان بخش شمالی شبه‌جزیره کره سال‌ها بسان پدربزرگش کیم ایل-سونگ لباس می‌پوشید؛ عینک‌هایی با قاب مشکی، لباس‌هایی با رنگ تیره و آرایش مو که بیش از همه یادآور بنیانگذار کره شمالی در ۱۹۴۸ بود. ۲۵ سال پس از مرگ ایل-سونگ، آن تصویر ماندگار از او رفته رفته به فراموشی سپرده می‌شود و کیم جوان با چهره‌ای تازه رخ می‌نماید.

چند روز پیش از تن کردن بارانی چرم، رهبر کره شمالی با یک پالتوی سفیدرنگ و پیراهنی آبی در یک پایگاه نظامی نزدیک مرز کره جنوبی دیده شد. او که در دسامبر ۲۰۱۱ در قامت یک رهبر خام و جوان زمام امور را دست گرفت، کوشید ابتدا قدرت خود را به رخ بکشد. پس از تثبیت قدرت، نوبت به شکل دادن تصویری تازه در دنیای بیرون رسید که بسیار متفاوت از رهبران پیشین کره شمالی است.

هر چند برخی معتقدند این شیوه لباس پوشیدن کیم می‌تواند اتفاقی باشد اما خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی رویکرد تازه کیم جونگ-اون را برنامه‌ریزی‌شده می‌داند؛ آن هم در فاصله کمتر از یک ماه تا پایان ضرب‌الاجل کره شمالی به آمریکا برای از سر گرفتن گفتگوهای مربوط به خلع سلاح هسته‌ای.

کد خبر 467181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha