مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: رابطان پدافند غیرعامل تهدیدهای سایبری در دستگاه‌های اجرایی را با بررسی و رصد زیرساخت‌های ارتباطی به مدیران مربوط گزارش دهند.

سایبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج کارخایی روز دوشنبه ۱۱ آذرماه افزود: تهدیدهای سایبری با مصون‌سازی زیرساختی در دستگاه‌های اجرایی خنثی می‌شود و آموزش مقدمه مقابله با خسارت‌های احتمالی در فضای سایبری است.

وی خاطر نشان کرد: تهدیدهای سایبری را با رصد و بررسی مشکلات موجود می‌توان به فرصت تبدیل کرد و آیین نامه‌های قابل اجرا برای رفع مشکلات از این دست در دستگاه‌های اجرایی استان تدوین شده است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: ۱۴۰ رابط پدافند غیرعامل با حضور در دوره‌های آموزشی با حفظ مسوولیت در دستگاه‌های اجرایی خدمت می‌کنند.

کارخایی تصریح کرد: رابطان پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی دارای تخصص و دانش آموخته رشته‌های فنی و عمرانی در دانشگاه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات زیرساختی در بخش پدافندغیرعامل در دستگاه‌های اجرایی سمنان باید در اولویت قرار گیرد و با این راهبرد می‌توان برای توسعه کشور اقدام کرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع مشکلات زیرساختی برای مقابله با تهدیدهای سایبری هوشیار باشند و مسئولیت هرگونه خسارت در این بخش با وجود ارایه آموزش‌های کاربردی برعهده مدیران مجموعه است.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

کد خبر 467161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha