رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: خطرپذیری فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید و صنعت در کشور و استان سمنان به دلیل فشارهای خارجی و تحریم کاهش یافت.

رستم سعداللهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رستم سعداللهی روز دوشنبه ۱۱ آذرماه افزود: اعتماد مردم به مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل دیوان سالاری و کاغذبازی اداری کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: دلسردی و دیدگاه منفی‌ فعالان اقتصادی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تنها مختص به سمنان نیست و در دیگر استان‌های کشور هم این شرایط وجود دارد.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان ادامه داد: تفکر اقشار مردم برای رونق تولید با توجه به فقدان برنامه مشخص از سوی مسئولان توسعه‌محور نیست.

وی اضافه کرد: حمایت از واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران در این بخش باید به عنوان شاخص‌های مهم با تلاش مسئولان فرهنگ‌سازی شود.

سعداللهی تصریح کرد: کاهش تصدی‌گری دولت در اجرای طرح‌های اقتصادی به معنی واقعی در کشور اجرا شود و با این راهبرد بخش خصوصی میدان‎دار تولید می‌شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: عزم ملی برای حمایت از واحدهای صنعتی در کشور شکل گیرد و با کلی‌گویی نمی‌توان مشکلات بخش تولید را کاهش داد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

کد خبر 467158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha