رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به تشریح جزئیات دریافت گواهینامه رانندگی برای معلولان دارای شرایط رانندگی پرداخت.

رانندگي - معلولان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد کرمی‌اسد درباره دریافت گواهینامه رانندگی برای معلولان گفت: در پلیس راهنمایی و رانندگی برای احترام به جانبازان و معلولان، آموزشگاه‌های رانندگی انتخاب شده که اقدام به آموزش رانندگی به معلولان واجد شرایط می‌کند.

وی در مورد چگونگی دریافت گواهینامه رانندگی از سوی معلولان نیز تصریح کرد: پس از انجام یکسری معاینات ساده پزشکی از سوی پزشکان تأیید می‌شود که آیا فرد معلول می‌تواند رانندگی کند یا خیر؟ در صورت تأیید و داشتن شرایط از سوی افراد دارای معلولیت، آنان با توجه به نوع معلولیت به یکی از آموزشگاه‌های رانندگی می‌روند و در آن‌جا مفاهیم نظری و عملی رانندگی را فرا می‌گیرند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد این که آیا آموزشگاه‌های رانندگی مناسب برای معلولان نیز وجود دارد، گفت: آموزشگاه‌هایی که در سراسر کشور در این خصوص مشخص شده است برای معمولان، مناسب‌سازی شده‌اند. همچنین بسته به نوع معلولیت آموزش‌های متناسب نیز به این افراد ارائه خواهد شد.

کرمی‌اسد در مورد گواهینامه صادرشده برای این افراد نیز گفت: ‌هر فردی بر اساس نوع معلولیتی که دارد، گواهینامه با شرایط خاص رانندگی دریافت خواهد کرد.

کد خبر 467060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha