یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس در استان از امروز ۱۰ آذرماه جاری همزمان با سراسر کشور آغاز شد و به‌مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. 

انتخابات بندر عباس
  • ثبت نام ۷ داوطلب نمایندگی مجلس در هرمزگان

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان از ثبت‌نام ۷ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان خبرداد. 

سعید ناجی در بازدید از ستاد انتخابات استان هرمزگان ، افزود: تاکنون پنج نفر از حوزه انتخابیه مرکزی بندرعباس و دو نفر از حوزه شرق هرمزگان میناب اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند و حوزه غرب هرمزگان داوطلبی نداشته است. 

وی با بیان این‌که از این تعداد یک نفر خانم و شش نفر مرد بودند، تصریح کرد: یک نفر خانم در حوزه انتخابیه بندرعباس به عنوان اولین داوطلب استان هرمزگان اقدام به نام‌نویسی کرده است. 

  • از بی‌محلی تا عدم در نظر گرفتن جایگاه ویژه اصحاب رسانه

در حالی که طبق پیامک روز گذشته استانداری هرمزگان قرار بود خبرنگاران مرکز استان جهت پوشش خبری و تصویری ساعت ۷: ۳۰ به محل ستاد انتخابات در شهرستان بندرعباس مستقر در فرمانداری رفته و کارت‌های خود را دریافت کنند اما ساعت ۷ صبح این موضوع به ساعت ۸: ۳۰ موکول شد. 

خبرنگاران که از ساعت ۸ با شروع زمان ثبت‌نام به فرمانداری بندرعباس مراجعه کردند، به دلیل آنچه بخشنامه وزارت کشور گفته می‌شد از حضور در محل ثبت‌نام داوطلبین منع شده و حتی جایگاه مناسب یا اتاق مطلوبی برای فعالیت رسانه‌ای شان در نظر گرفته نشده است. 

در حالی که از شهرستان‌های دیگر کشور خبرها از در نظر گرفتن اتاق ویژه اصحاب رسانه و محل مصاحبه یا گزارش از داوطلبین به گوش می‌رسد اما در بندرعباس خبری نیست و خبرنگاران تا لحظه انتشار این گزارش در مقابل درب ثبت‌نام داوطلبین در زیر آفتاب ایستاده یا نشسته به سر می‌برند و این موضوع فعالیت خبری مطلوب را از خبرنگاران و تصویربرداران سلب کرده است و همین امر سبب شد تا بسیاری از اصحاب رسانه محل فرمانداری بندرعباس را ترک کنند و مشخص نیست کارت‌های صادر شده جهت انجام چه اقدامی بوده است!

  • حوزه شرق هرمزگان با ثبت‌نام دو داوطلب نمایندگی مجلس رونق گرفت

در حالی روند ثبت‌نام داوطلبین نمایندگی مجلس یازدهم از صبح امروز آغاز شده که حوزه شرق هرمزگان انگار گوی سبقت را در جذب داوطلبین از دو حوزه مرکزی و غرب ربوده است. 

تاکنون منصور فرهادی و امیر موسی زارعی در محل ستاد انتخابات شرق هرمزگان در شهر میناب حاضر و در حال ثبت‌نام هستند. 

فرماندار شهرستان بندرعباس از آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات در حوزه مرکزی هرمزگان خبرداد. 
عزیزاله کناری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: خوشبختانه تمامی روند برگزاری ثبت‌نام داوطلبین نمایندگی مجلس از صبح امروز در بندرعباس بدون مشکل آغاز شد. 
وی با بیان این‌که تاکنون یک خانم در حال طی کردن روند ثبت‌نام است، اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبین تا ۱۶ آذرماه ادامه دارد. 
کناری در پایان عنوان کرد: بندرعباس، بندرخمیر، حاجی آباد، قشم و ابوموسی حوزه‌های انتخابیه بندرعباس به عنوان حوزه مرکزی استان هرمزگان را شامل می‌شود. 

  • آمادگی میناب برای ثبت‌نام داوطلبین نمایندگی مجلس در حوزه شرق هرمزگان

 معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: شرایط لازم برای ثبت‌نام داوطلبین نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه شرق هرمزگان در فرمانداری میناب فراهم شده و از روز یکشنبه دهم آذرماه ساعت ۸ صبح این امر آغاز شد. 

محمد احمدی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، گفت: این شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد و تدابیر ویژه‌ای نیز اندیشیده شده است. 

فرماندار ویژه میناب افزود: در صورتی که وزارت کشور و شورای نگهبان به این نتیجه برسند که برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه انجام شود، شهرستان میناب آمادگی لازم برای اینکار را نیز دارد. 

احمدی بیان کرد: ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شرق هرمزگان از ساعت هشت صبح یکشنبه دهم آذرماه با دستور وزیر کشور در محل معاونت استانداری و فرمانداری ویژه میناب آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد. 

معاون استاندار هرمزگان افزود: طی روزهای اخیر بارها به‌ اتفاق هیئت نظارت و برخی از مسئولان ستاد انتخابات، برای‌ آگاهی از میزان آمادگی ستاد انتخابات مرکز حوزه‌ انتخابیه شرق هرمزگان از محل ثبت‌نام کاندیداها واقع در فرمانداری میناب بازدید و دستورات لازم جهت هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد دستورات لازم داده شده است. 

وی گفت: حوزه انتخابیه شرق هرمزگان با ۵ شهرستان میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است. 

احمدی بیان کرد: رعایت اصل بی‌طرفی و امانتداری مهمترین اولویت برای مجریان انتخابات حوزه شرق هرمزگان است و رفتار و عملکرد همه اعضا برگزاری انتخابات باید مطابق با قانون باشد. 

معاون استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: کمیته اطلاع‌رسانی حوزه انتخابیه شرق هرمزگان نیز در محل فرمانداری میناب کار خود را آغاز کرده و تلاش می‌کنیم همه ظرفیت‌های موردنیاز برای برگزاری پرشور و نشاط انتخابات را در میناب فراهم آوریم تا همه واجدین شرایط بتوانند در سرنوشت سیاسی خود مشارکت فعال داشته باشند. 

به گزارش ایسنا، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه شرق هرمزگان ۱۴ نفر اقدام به نام‌نویسی کردند و در پایان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی ذوالقدر راهی بهارستان شد. 

  • آمادگی بندرلنگه برای ثبت‌نام از داوطلبین نمایندگی مجلس در حوزه غرب هرمزگان

فرماندار شهرستان بندرلنگه از آمادگی کامل حوزه غرب استان برای ثبت‌نام از داوطلبین نمایندگی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبرداد. 

علی نیکویی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تمامی تدابیر لازم برای ثبت‌نام داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی اندیشیده شده است، تصریح کرد: با برگزاری جلسات مختلف و تشکیل کمیته‌های ذی‌ربط هماهنگی لازم صورت گرفته و مشکلی وجود ندارد. 

وی اضافه کرد: داوطلبین حوزه‌های غرب استان هرمزگان شامل پارسیان، بستک و بندرلنگه برای ثبت‌نام می‌توانند به فرمانداری شهرستان بندرلنگه مراجعه کنند. 

نیکویی با اشاره به این‌که ثبت‌نام داوطلبین از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه در محل فرمانداری شهرستان بندرلنگه انجام می‌شود، اضافه کرد: داوطلبین از ساعت ۸ الی ۱۸ می‌توانند با مراجعه به فرمانداری شهرستان بندرلنگه مراحل ثبت‌نام خود را طی کنند. 

فرماندار شهرستان بندرلنگه در پایان گفت: با تمهیدات صورت گرفته از سوی استاندار هرمزگان مجموعه ستاد انتخابات غرب استان هرمزگان با تمام توان و رعایت قانون در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم تلاش می‌کند. 

به گزارش ایسنا، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه غرب هرمزگان ۲۴ نفر اقدام به نام‌نویسی کردند و در پایان پس از عدم‌تأیید انتخابات در حوزه غرب و منتخبی خالد زمزم نژاد، نیز ناصر شریفی در انتخابات میان‌دوره‌ای راهی بهارستان شد. 

کد خبر 466963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha