مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی گفت: آنفلوآنزایی که این روزها منجر به مرگ‌ومیر در جامعه انسانی شده، ارتباطی با پرندگان ندارد و طی چند سال گذشته در جامعه پرندگان مشاهده نشده است.

آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا اکبرشاهی اظهار کرد: نوع آنفلوآنزای انسانی که اکنون در جامعه مشاهده می‌شود و متاسفانه منجر به فوت و ابتلای تعدادی از افراد شده است، هیچ ربطی به آنفلوآنزای پرندگان ندارد.

وی افزود: سویه‌های H5 و H7 در میان انسان و طیور مشترک هستند اما سویه‌هایی که اکنون در جامعه انسانی بروز کرده و تلفاتی به همراه داشته، طی چند سال گذشته در جامعه پرندگان مشاهده نشده است.

  • کمبود دارو

اما در حالی که وزارت بهداشت بر عدم کمبود داروی آنفلوآنزا (تامیفیلو) تاکید دارد، نگرانی‌های بسیاری درباره کمبود شدید این دارو به دلیل احتمال اپیدمی وسیع آنفلوانزا در کشور وجود دارد.

از ابتدای آذر امسال تاکنون ۳۷ نفر در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا از دست داده‌اند و وزارت بهداشت می‌گوید هیچ کمبودی در زمینه دارویی نداریم.

جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در این خصوص گفت: مشکل کمبود داروی آنفلوآنزا در کشور وجود ندارد و داروی مربوط به این بیماری امسال بیش از سال گذشته بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شده و در دسترس است.

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت نیز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از اول آذرماه امسال تاکنون ۴ هزار نفر در کشور به ویروس آنفلوآنزا مبتلا و بستری شده‌اند، گفت: مشکلی از نظر تأمین و توزیع داروی آنفلوانزا در کشور وجود ندارد.

از سوی دیگر نامه‌ای از سوی رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان به رئیس سازمان نطام پزشکی این استان ارسال شده که نشان‌دهنده کمبود شدید داری تامیفلو است. تصویر رونوشت این نامه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و کارشناسان می‌گویند اگر کمبودی وجود ندارد، پس چگونه است که چنین نامه‌ای مکتوب و ارسال شده است؟

  • موج آنفلوآنزا تا کی ادامه دارد؟

اما موج آنفلوآنزا تا کی ادامه دارد؟ علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت نیز دیروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که موج ابتلا به بیماری آنفلوآنزا که بیش از یک هفته از آغاز آن در کشور می‌گذرد، تا حدود ۲ هفته دیگر هم ادامه خواهد داشت و احتمالا در این مدت شدیدتر خواهد شد.

رئیسی گفت: بعد از این ۲ هفته احتمالا این موج فروکش خواهد کرد.

کد خبر 466955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha