مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن کشمش از استان زنجان صادر می شود که بیشترین سهم صادرات بخش کشاورزی استان را این محصول به خود اختصاص داده است.  

کشمش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، جواد تاراسی با اشاره به تولید محصول انگور در استان زنجان، گفت: استان زنجان در زمینه تولید محصول انگور سه بخش مهم تولید، فرآوری و پیش فرآوری فعالیت دارد.  

وی  پیش فرآوری را مشکل مهم استان زنجان در زمینه تولید انگور اعلام کرد و یاد آورشد:  ۱۶ هزار هکتار باغ انگور در استان زنجان وجود دارد  و عملکرد تولید این محصول در هکتار ۱۴ تن است که درصد بالایی را به خود اختصاص داده است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سالانه  ۱۸۰  هزار تن در استان زنجان تولید می‌شود، گفت: بخشی از محصول انگور تولید شده در استان زنجان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و همچنین شیره انگور و غوره نیز از محصولات مهم در این بخش است.

تاراسی با اشاره به اینکه تولید حدود ۲۵ هزار تن تولید کشمش، گفت: مجوز فعالیت به واحدهای فرآوری محصول انگور با ظرفیت بیش از ۳۷ هزار تن  داده شده است.  

وی با بیان اینکه بخشی از محصول انگور استان زنجان به صورت سنتی به کشمش تبدیل می‌شود،  ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد سنتی محصول انگور استان زنجان به صورت سنتی به کشمش تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توسعه تولید محصول کشمش در این استان خبر داد و گفت:  به زودی دستورالعمل برنامه توسعه‌ای و پرداخت تسهیلات به فعالان بخش فرآوری انگور در استان اجرا می‌شود.  

تاراسی با بیان اینکه استان زنجان در بحث صادرات کشمش عملکرد بسیار خوبی را دارد، افزود: سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن کشمش از استان زنجان صادر می شود که بیشترین سهم صادرات بخش کشاورزی استان را این محصول به خود اختصاص داده است.

کد خبر 466940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha