دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنج سال پس از گذشت حضور آمریکا در عراق شرایط شهروندان این کشور روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش بی بی سی، میلیون‌ها عراقی پنج سال پس از گذشت حضور نظامیان آمریکائی در این کشور دسترسی خود را به آب آشامیدنی تمیز و برخورداری از شرایط درمانی و بهداشت از دست داده‌اند.

آژانس سوئیسی صلیب سرخ، پس از بررسی شرایط زندگی در عراق اعلام کرده است که مردم این کشور در یکی از بدترین وضعیت ممکن در بین تمامی افراد جهان زندگی‌ می‌کنند.

بر اساس این گزارش علی رغم اینکه گفته می‌شود امنیت در این کشور برقرار شده است بسیاری از مردم از نظر جانی احساس امنیت نمی‌کنند و در عین حال بیش از نیمی از درآمد خود را ماهانه صرف خرید آب آشامیدنی مناسب می‌کنند.

وضعیت سلامت و بهداشت شهروندان این کشور نیز در طول چند سال اخیر به وخیم‌ترین شکل رسیده است و گران شدن هزینه‌های درمانی و داروها باعث شده است که افراد بسیار معدودی بتوانند از خود مراقبت درستی داشته باشند.

صلیب سرخ همچنین گزارش کرده است که افرادی که در بیمارستان‌های این کشور مشغول به کار هستند از نظر حرفه‌ای بسیار ضعیف هستند و کمبود تختخواب در بیمارستان‌ها نیز از بزرگترین مشکلات است.

مفقود شدن ناگهانی دهها هزار عراقی نیز از مشکلات بر شمرده شده در این کشور است. صلیب سرخ اعلام کرده است که هر ساله صدها نفر بر اثر انفجارها جان خود را از دست می‌دهند که هرگز اجساد آنها حتی شناسایی هم نمی‌شود.

کد خبر 46693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز