رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: رای نهایی برای خلع ید از حدود ۶ هکتار از اراضی ملی پارک جنگلی آبیدر به نفع اداره منابع طبیعی از سوی مراجع ذیصلاح قضایی صادر و رو ز ۱۴ آذر ماه جاری با حضور عوامل انتظامی اجرایی می‌شود.

جنگل آبیدر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رئوف نصری  اظهار داشت: از ۶ فقره پرونده تخریب اراضی ملی در پارک جنگلی آبیدر یک فقره مهم آن به مساحت ۵۷ هزار مترمربع (حدود ۶ هکتار) با رای نهایی محاکم قضایی خلع ید شد.

وی اضافه کرد: فرد متخلف با تغییر کاربری مراتع این منطقه به باغ، خانه باغ،  کشت و کار کشاورزی این مقدار زمین ملی را تخریب کرده بود که با رای قاطعانه دادگستری به خلع ید و رفع تصرف غیرمجاز محکوم شد.

نصری با بیان اینکه دیگر پرونده های قضایی در مجموع به مساحت ۱۱ هکتار در مراجع فضایی در جریان است، افزود: سند این اراضی به نام منابع طبیعی شهرستان سنندج است و به صورت مشارکتی برای حفظ و نگهداری به شهرداری سنندج واگذار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج یادآور شد: دو دستگاه اجرایی شامل صدا وسیمای مرکز کردستان و شهرداری سنندج هم موجب تخریب در بخشی از این پارک جنگلی شدهاند.

شهرستان سنندج ۳۶۰ هکتار مرتع و جنگل دارد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کردستان ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از آنها خواست گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ گزارش دهند.

کد خبر 466860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha