محققان درباره یک ویروس هشدار داده‌اند که قادر به سرقت رمزهای عبور و دسترسی به حساب‌های ایمیل است تا اطلاعات ثبت‌شده را به مخاطبان و دوستان کاربر ارسال کند.

سايت - هك - اينترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تابناک، کارشناسان سایبری ویروس جدیدی کشف کرده‌اند که فعالیت کاربر را هنگام مراجعه به سایت‌های مستهجن و غیراخلاقی روی رایانه ثبت می‌کند تا هکرها بتوانند باجگیری کنند.

شرکت ضد ویروس ایسیت ESET، در گزارش خود گفته است که این ویروس مخرب موسوم به «وارینیکی» نگرانی‌ ایجاد کرده است، زیرا هکرها ممکن است از فیلم‌های ضبط شده از کاربر برای باجگیری استفاده کنند و پول بگیرند.

بر اساس گزارش دیلی‌میل انگلیس، محققان همچنین هشدار داده‌اند که این ویروس قادر به سرقت رمزهای عبور و دسترسی به حساب‌های ایمیل است تا در صورت عدم پرداخت کاربر، اطلاعات ثبت شده را به مخاطبان و دوستان کاربر ارسال کند.

این ویروس در فرانسه ظاهر شد و قبل از آلوده‌شدن و جاسوسی رایانه‌های کاربران، شروع به ارسال ایمیل‌های جعلی با تبلیغات تلفن‌های هوشمند کرد. سپس ویروس تکامل یافت و ارسال پیام‌های باج‌خواهی برای کاربران را شروع کرد که گفته می‌شود هکرها هنگام بازدید از سایت‌های مستهجن، ویدئوی کاربر را از طریق وب‌کم ضبط می‌کنند.

ادعای ضبط ویدئو از وب‌کم دروغی است که هدف آن ترساندن کاربران است

با این حال، شرکت ایسیت می‌گوید ادعای ضبط ویدئو از وب‌کم دروغی است که هدف آن ترساندن کاربران است تا آنها را وادار به پرداخت پول کند، این ویروس فقط می‌تواند فعالیتی را که هنگام جست‌وجو کاربر در سایت‌های مستهجن رخ می‌دهد، روی صفحه نمایش ضبط کند.

این فیلم‌ها سپس به یک سرور در شبکه Tor منتقل می‌شوند، اما مشخص نیست هکرها چه کاری انجام خواهند داد.  ایسیت معتقد است ممکن است از آن برای اخاذی قربانیان استفاده شود.

این ویروس همچنین شامل یک ویژگی پنهان است که می‌تواند نام کاربری و کلمه عبور را برای دسترسی به مخاطبین کاربران ثبت کند؛ بنابراین، هکرها می‌توانند فیلم‌های ضبط شده را برای دوستان و آشنایان قربانی اخاذی ارسال کنند و ایسیت معتقد است که این ویروس به دلیل قابلیت‌هایی که دارد سریع تغییر یافته و همچنان در دست توسعه است.

کد خبر 466832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha