رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر لزوم دریافت خدمات پرستاری در منزل از مراکز دارای صلاحیت، از مردم خواست تخلفات را به سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت گزارش دهند.

محمد میرزابیگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به برخی تخلفات صورت‌گرفته در زمینه خدمات پرستاری در منزل، گفت: در این زمینه فرهنگ‌سازی بین مردم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است چراکه قرار است به تعداد خانه‌های مردم به آنها خدمات ارائه شود. 

وی افزود: طبق قانون، سازمان نظام پرستاری اجازه ورود به منازل را برای ارائه خدمات پرستاری ندارد. پس مردم باید آگاه باشند که چه مراکزی مجاز به ارائه خدمت به آنها هستند.

میرزابیگی با تاکید بر لزوم تحقیق درباره موسسه ارائه‌دهنده خدمت اظهار کرد: دریافت خدمت پرستاری از طریق روزنامه، شماره موبایل ناشناس، اینترنت، تراکت‌های تبلیغاتی در بیمارستان‌ها و... بدون انجام تحقیقات می‌تواند به بروز مشکلات منجر شود. نکته قابل توجه آن است که مراکز ارائه‌دهنده خدمات پرستاری در منزل باید دارای ساختمان و مکان فیزیکی باشند تا در روند تحقیقات مردم بتوانند به آنجا مراجعه کنند و شخصا پروانه صلاحیت مسئول و مسئول فنی مرکز را مشاهده کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: از آنجا که مراکز ارائه‌دهنده خدمات پرستاری در منزل مجوزهای مربوط به فعالیت خود را از دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت می‌کنند، نام این مراکز در سایت‌های معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها و سایت معاونت پرستاری وزارت بهداشت قید شده و این هم راه دیگری برای احراز صلاحیت قانونی این مراکز است.

وی با بیان این‌که فرد ارائه‌دهنده خدمت باید شماره صلاحیت فردی داشته باشد، گفت: اگر با وجود تمام نکات گفته شده باز هم مردم شاهد تخلفاتی از ناحیه افراد بدون صلاحیت یا بدون مجوز بودند، می‌توانند مراتب را به سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت گزارش دهند. 

میرزابیگی بیان کرد: با توجه به این‌که گستره خدمات پرستاری در منزل می‌تواند به تعداد منازل موجود در سطح کشور باشد، روند پیگیری تخلف سخت یا شاید نشدنی باشد، به همین دلیل گزارش‌های مردمی تخلفات بسیار راهگشا خواهد بود.

کد خبر 466823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha