یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن گفت: وجود بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره مس خراسان رضوی در منطقه «دهان قلعه» بردسکن موجب شده این شهرستان به قطب و پایتخت مس شرق کشور تبدیل شود.

مس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شهرام طلوع فکور عنوان کرد: اکنون بردسکن دارای 33 واحد معدنی دارای پروانه بهره‎برداری است که مهم‌ترین آن‌ها شامل معادن مس، طلا و آهن می‎شود.

وی اظهار کرد: شهرستان بردسکن به لحاظ ماده معدنی ۱۹ میلیون تن ذخیره در حوزه مس، طلا، سنگ آهن و گچ دارد و مساحت برداشت آن در سطح شهرستان ۵۹۰ کیلومتر مربع است.

طلوع فکور افزود: معادن این شهرستان به لحاظ موقعیت برای سرمایه‌گذاران بهشت است، اکنون در کل استان خراسان رضوی 6 معدن طلا داریم که دو معدن آن در بردسکن قرار دارند، برای احداث کارخانه در یکی از واحدهای معدن طلا 130 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که تا یک ماه آینده به بهره‌‏برداری خواهد رسید.

وی همچنین بیان کرد: در معدن مس 9 کارخانه داریم که کار فرآوری را در منطقه انجام می‎دهند، همچنین دو معدن آهن فعالیت دارند که اکنون کارخانه‌های فرآوری آن‌ها نیز فعال شده‌اند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن گفت: تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در معادن شهرستان بردسکن سرمایه‌گذاری شده که 80 درصد آن مربوط به بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: وجود معادن بسیار، به خصوص صنایع معدنی و همچنین معادن مس بردسکن موجب شده موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‎گذاران به وجود بیاید، اکنون بیشتر معادن در منطقه انابد و شهرآباد هستند.

او در ادامه در خصوص وجود بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره مس خراسان رضوی و شرق کشور که در منطقه «دهان قلعه» بردسکن قرار دارد، افزود: این کارخانه با ظرفیت اسمی تولید سالانه بیش از 11 هزار تن کنسانتره مس و استخراج سالانه 100 هزار تن بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره مس توسط بخش خصوصی در خراسان رضوی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن بیان کرد: وسعت اکتشافی این معدن مس 50 کیلومتر مربع، ذخیره معدنی مورد بهره‌برداری ۶ میلیون تن و ذخیره شناسایی شده آن 20 میلیون تن است.

کد خبر 466765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha