کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا دوشنبه ۱۱ آذر ماه سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب وارد کشور و بارش‌ها آغاز می‌‎شود که موجب کاهش غلظت آلایندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی خواهد شد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و در شهرهای صنعتی، پرجمعیت و کلانشهرها ادامه افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وی گفت: اوایل وقت فردا به تدریج از غرب و جنوب غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که موجب بارش در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب خواهد شد و به تدریج از بعد از ظهر فردا مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب زاگرس مرکزی بارش‌ها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها در کرمان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری و کردستان خواهد بود، در سواحل دریای خزر نیز از بعد از ظهر فردا و روز سه‌شنبه بارش آغاز می‌شود و در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی شده است. همچنین دما در این مناطق کاهش خواهد یافت و دریای خزر نیز مواج می‌شود و چهارشنبه بارش‌ها در غرب دریای خزر ادامه پیدا می‌کند.

رفیعی افزود: روز سه‌شنبه بارش‌ها علاوه بر مناطق یاد شده به مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب کشیده می‌شود و شدت بارش‌ها در این روز در شمال غرب و غرب کاسته می‌شود و به سمت شمال شرق، شرق و جنوب پیش خواهد رفت.

وی اظهار داشت: چهارشنبه شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب و شمال شرق بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه دوباره سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود.

  • فردا تهران بارانی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و از بعد از ظهر افزایش ابر خواهد داشت و فردا بعد از ظهر بارندگی در پایتخت آغاز می‌شود که در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود. کمینه دمای امروز تهران ۶ درجه بالای صفر و و بیشینه دمای امروز نیز به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر، بجنورد ۳ درجه زیر صفر، کرمان ۲ درجه زیر و بوشهر و بندرعباس ۲۷ درج بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 466744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha