سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از بارش برف، باران، تگرگ و وزش بادهای شدید طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ۲۲ استان خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ هشدار داد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین، متن اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور به‌ نقل از تسنیم به شرح زیر است: 

اوایل روز دوشنبه ۱۱ آذر ماه در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، کردستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در برخی مناطق رگبار تگرگ هستیم.

اردبیل، گیلان، مازندران و شرق گلستان نیز با بارش باران، وزش باد و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما روبرو خواهند بود. بارش برف در ارتفاعات مرکزی البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

جنوب خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، اصفهان، غرب یزد و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز در روز سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود.

در چهارمحال و بختیاری، دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان و خراسان شمالی نیز بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم شدن دریای خزر، احتمال برخورد صاعقه و خسارات ناشی از تگرگ، لغزندگی جاده‌های کوهستانی در اواخر روز سه شنبه هشدار داده است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده از تردد غیرضروری به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهر و صعود به ارتفاعات خودداری شده و  اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها انجام شود.

کد خبر 466734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha