معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری جوان قاتل فراری تبعه افغان خبر داد که پس از کشتن یک زن ۵۰ ساله و سرقت اموال، در پنجم آذرماه امسال دستگیر شد.

دستگیری قاتل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ علی گودرزی گفت: ۲۵ فروردین ۹۷ طی تماس خانم جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از کشته شدن خواهرش توسط فرد یا افراد ناشناس در محدوده نارمک به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ اعلام شکایت کرد.

پس از تأیید خبر اولیه توسط مأموران کلانتری، موضوع به بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان جنایی و تیم بررسی صحنه جرم مرکز تشخیص هویت اعلام شد.

با حضور کارآگاهان در صحنه جنایت و در بررسی اولیه مشخص شد مقتول یک خانم ۵۰ ساله به هویت «سارا» است که بر اثر خفگی با روسری به دور گردنش به قتل رسیده است؛ به‌هم‌ریختگی منزل نیز حکایت از سرقت داشت.

  • مقتول در منزل تنها بود

کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی خود از خواهر مقتول تحقیق کردند که بیان کرد: من و خواهرم با مادرمان زندگی می‌کنیم. یک هفته قبل من و مادرم به مشهد رفتیم و خواهرم در منزل تنها ماند. وقتی از مسافرت برگشتیم با پیکر بی‌جان خواهرم روبه‌رو شدیدم و متوجه شدیم اموالی از قبیل طلا و وجه نقد به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان به سرقت رفته که بلافاصله با پلیس تماس گرفتیم.

وی در ادامه افزود: خواهر مقتول در ادامه تحقیقات گفت چندسالی است برای نظافت منزلمان از دو نفر کارگر جوان افغان حدوداً ۲۵ ساله به نام‌های «نظیر» و «احمد» استفاده می‌کردیم و به آن دو نفر مظنون هستیم.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات خواهر مقتول بلافاصله دستگیری این دو نفر مرد جوان را در دستور کار قرار دادند که در اقدامات پیچیده پلیسی کارآگاهان موفق به دستگیری احمد در ۲۸ فروردین ۹۷ شدند.

در تحقیقات پلیسی صورت گرفته از احمد ضمن اظهار بی‌اطلاعی از جنایت گفت: من و نظیر در حدود ۵ سال است برای نظافت به آن ساختمان می‌رفتیم و چندروزی است از نظیر خبر ندارم و هرچه با او تماس می‌گیرم موبایلش خاموش است.

کارآگاهان در گام دیگر از تحقیقات پلیسی خود متوجه شدند نظیر پس از ارتکاب جنایت به کشور افغانستان فرار کرده است و احمد پس از مدتی حسب دستور بازپرس پرونده آزاد شد.

  • قاتل: برق طلاها وسوسه‌ام کرد

معاون جنایی تصریح کرد: دستگیری قاتل فراری در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که با وجود گذشت ۱۹ ماه از جنایت کارآگاهان در بررسی‌های اطلاعاتی خود متوجه شدند احمد چهارم آذرماه امسال وارد ایران شده است که بلافاصله با اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه وی در خیابان آیت شناسایی شد. وی پنجم آذر طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.

در تحقیقات صورت‌گرفته از نظیر ضمن قبولی قتل انگیزه خود را سرقت اعلام کرد و گفت: روز جنایت من در حال نظافت عمومی ساختمان مسکونی چند واحدی بودم که مقتول مرا صدا کرد و گفت بیا منزل ما را هم نظافت کن. من هم رفتم. پس از گذشت یک ساعت نظافت خسته شدم و روی صندلی نشستم که ناگهان ضرب و برق طلاها و پول‌هایی که حین نظافت دیده بودم جلوی چشمانم آمد. از آن‌جایی که مقتول در منزل تنها بود و کس دیگری حضور نداشت، در یک آن فکر سرقت به ذهنم زد و به سمت مقتول حمله‌ور شدم و با روسری او را خفه کردم. سپس اموال باارزش منزل را سرقت کردم و به سرعت متواری شدم.

اموال مسروقه را فردای روز جنایت به افراد ناشناسی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان فروختم و به شهر خودم «هرات» فرار کردم. پس از گذشت ۱۹ ماه از جنایت به تصور این که آب‌ها از آسیاب افتاده، به ایران بازگشتم که کمتر از ۴۸ ساعت پس از ورود، دستگیر شدم.

  • نظافتچی را از شرکت‌های معتبر استخدام کنید

سرهنگ گودرزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری قاتل متواری و اعتراف صریح به قتل و انگیزه سرقت، وی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که قصد استخدام نظافتچی برای منازل خود را دارند، حتماً از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز درخواست نظافتچی کنند تا شاهد بروز این چنین اتفاقاتی نباشیم.

کد خبر 466708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha