یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

علی اصغرمحمدی: ‌یک میلیون و 840 هزار نفر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند. اگر فردی اکنون برای حج تمتع ثبت نام کند 17 سال دیگربه حج تمتع مشرف می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: سال 87 ثبت نام حج تمتع انجام نمی‌شود.
رئیس سازمان حج و زیارت دلیل متوقف شدن ثبت نام حج تمتع را انجام برنامه ریزی دقیق در این باره اعلام کرد.

به گفته مصطفی خاکسار قهرودی، یک میلیون و 840 هزار نفر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند. اگر فردی اکنون برای حج تمتع ثبت نام کند 17 سال دیگر به حج تمتع مشرف می‌شود.

وی معتقد است: باید در اولویت اعزام به حج تمتع تجدید نظر شود. البته توقف ثبت نام تمتع فقط 3 تا 6 ماه طول می‌کشد. با توقف ثبت نام حج تمتع در بانک‌ها، هیچ تأخیری در اولویت تشرف افرادی که از این پس ثبت نام می‌کنند، ایجاد نمی‌شود.

اکنون 2 هزار و 500 میلیارد تومان سپرده مردم برای حج در بانک‌ها است. باید برای بهره‌برداری مناسب از این سپرده‌ها به‌منظور افزایش خدمات رسانی به زائران استفاده شود.
هزینه‌های حج تمتع سال گذشته، کمتر از 10 درصد افزایش یافت. سال آینده، با توجه به تغییر مکان برخی خانه‌ها در مکه، این قیمت‌ها قطعا افزایش می‌یابد. تغییر اسکان آپارتمانی به اسکان هتلی افزایش هزینه‌ها را به‌دنبال دارد.

به گفته خاکسار قهرودی افرادی که تا 31 فروردین سال 83 در بانک‌ها ودیعه سپرده‌اند در موسم حج آینده مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت از همه کسانی که از سال 1363 به بعد برای حج ودیعه گذاری کرده‌اند و به هر دلیلی تاکنون مشرف نشده‌اند خواست تا در کاروان‌های حج 87 ثبت نام کنند.

همچنین همه کسانی که متولد سال 1305 به قبل هستند و تا پایان سال 1384 برای عزیمت به حج ودیعه گذاری کرده‌اند می‌توانند همراه با کاروان‌های حج سال 1387 مشرف شوند.اعزام زائران حج سال 1387 از دهه سوم آذر ماه آغاز می‌شود.

اولویت اعزام عمره

پیش‌ثبت نام عمره در بانک ملت از اوایل اسفند ماه آغاز شده است، ولی ملاک تعیین اولویت 5 فروردین سال 87 است.به گفته رئیس سازمان حج و زیارت از 5 تا 25 اسفند، حدود یک میلیون نفر برای عمره ثبت نام کرده‌اند. بانک ملت از 5 فروردین‌ماه ثبت نام قطعی را آغاز می‌کند.

سازمان حج و زیارت پس از اطلاع از تعداد ثبت نام‌کنندگان در این مدت با بانک ملت هماهنگ کرده است تا افرادی که در 2 ماه نخست 87 ثبت نام می‌کنند، اولویت آنها براساس قرعه‌کشی تعیین شود. اولویت اعزام بقیه متقاضیان، به‌صورت زمانی خواهد بود.

ودیعه‌گذاران عمره تا پایان سال 1385، یک میلیون و 200 هزار نفر هستند که طی 2 سال آینده به عمره مشرف می‌شوند.

کد خبر 46669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز