مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد که طی هفته گذشته تاکنون و هم‌زمان با افزایش آلاینده‌ها در استان ۷۷۲ نفر بیمار قلبی و عروقی از خدمات اورژانس البرز برخوردار شدند.  

آلودگی هوا البرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مهرداد بابایی شنبه ۹ آذر اظهار داشت: از این تعداد ۵۲۱ نفر با مشکل قلبی و ۲۵۱ نفر با مشکل تنفسی خدمات لازم را دریافت کردند.  

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۸۶ نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی و به منظور ادامه درمان توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند و ۴۲۱ نفر از خدمات سرپایی این مرکز برخوردار شدند.  

بابایی بیان داشت: با توجه به این‌که همچنان سطح آلاینده‌ها البرز در وضعیت هشدار قرار دارد، دستگاه‌های مختلف به فراخور نقش خود اقداماتی انجام دادند که اورژانس البرز نیز در این زمینه دخیل بود.  

وی تاکید کرد: در این ایام تمام پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.  

به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۶ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس در میادین و خیابان‌های اصلی کرده و کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعان، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند.  

 شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده‌اند می‌توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر، از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.  

وی به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه کرد در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.  

همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به‌ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه کرد که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.  

استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان افزایش می‌دهد.  

بابایی از مردم خواست به توصیه‌ها و هشدارهایی که از طریق رسانه و یا فضاهای مجازی از سوی سازمان‌های ذیربط اعلام می‌شود توجه کرده و توصیه‌ها را به کار گیرند.  

گروه‌های پر خطر شامل سالمندان، کودکان، خانم‌های باردار و بیماران با بیماریهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی می‌باشند.  

به منظور کاهش آثار ناشی از آلودگی هوا، در صورت خارج شدن از منزل و محیط کار، حتما از ماسک‌های استاندارد استفاده نمایید.  

طبق گزارشات سازمان هواشناسی که حاکی از شروع بارندگی از روز دوشنبه هفته جاری در استان البرز است، لازم است تذکر جدی داده شود که بارش باران بعد از روزهای آلودگی هوا می‌تواند سمی و خطرناک بوده و از شهروندان تقاضا می‌شود در اولین ساعات بارندگی در فضاهای باز تردد نکنند.  

طی ۲ هفته گذشته کیفیت هوا در استان البرز کاهش یافت.  
 

کد خبر 466635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha