سید حسین غضنفری : مجله اقتصادی "مید" از سرمایه‌گذاری ایران در یک شرکت فعال در بخش انرژی خبر داد

مید در گزارش خود نوشت این شرکت هولدینگ که ارزش آن بالغ بر 90 میلیارد دلار است در بورس بین المللی دبی DIFX  حضور دارد و ایران در نظر دارد بخشی از سهام آن را بخرد. مجله مید این خبر را به نقل از یک منبع ایرانی ذکر کرد اما نام وی را اعلام نکرد.

 روزنامه اماراتی گلف نیوز خبر داد مقامات بورس دبی روز شنبه برای اظهار نظر در این باره در دسترس نبودند.

طبق گزارش منتشر شده در مید، مجله اقتصادی خاورمیانه،  شرکت ایرانی همزمان در نظر دارد تا سهام این شرکت هولدینگ انرژی را در بورس های فرانکفورت آلمان، سنگاپور، هنگ کنگ و یا شانگهای نیر خریداری کند.

 مید به نقل از منبع ایرانی خود نوشت مذاکرات میان سازمان خصوصی سازی ایران و در بورس بین المللی دبی DIFX به منظور فراهم آوردن شرایط خرید سهام در جریان است. مید در ادامه این خبر نوشت:

 "مذاکرات آغاز شده است ولی  هیچگونه قراردادی بطور رسمی امضا نشده است، برای طرف ایرانی این مهم است که سهام خریداری شده در بورس دبی باشد اما اگر توافقی در این باره صورت نگیرد طرف ایرانی در بورس های دیگر کشور ها به دنبال  خرید سهام این شرکت بر می آید".

گلف نیوز نوشته است با توجه به مسایل سیاسی منطقه بعید است که یک شرکت دولتی ایرانی بتواند در بورس دبی سرمایه گذاری کند.


یک کارشناس بورس دبی در خصوص تمایل ایران به سرمایه گذاری و خرید سهام در بورس دبی به گلف نیوز گفت:"از آنجایی که بورس آمریکایی نزدک بخش قابل توجهی از سهام شرکت بورس دبی را دراختیار دارد، آمریکا احتمالا  نسبت به  خرید سهام ایران در این بورس مقاومت خواهد کرد."

گلف نیوز همچنین به نقل از مدیر مالی یک بانک اماراتی نوشت با تحریم بانک بحرینی فیوچرز بانک، برخی از بانک های امارتی برای همکاری با شرکت های ایرانی برخی از محدودیت های بیشتری  را اعمال کرده اند هرچند دولت امارات  و یا بانک مرکزی این کشور نسبت به نحوه تعامل بانک های ایرانی هیچ دستورالعمل خاصی را ارائه نداده است. بانک ملی و بانک صادرات هر یک 33 درصد سهام فیوچرز بانک را دراختیار داشتند.

همشهری امارات

کد خبر 46661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز