معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی و بارش‌های پائیزی، اقدامات بیولوژیکی در سطح استان تهران به پیشرفت ۸۰درصدی رسیده است.  

سیدعلی عظیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مهر، سیدعلی عظیمی صبح شنبه ۹ آذر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی و بارش‌های پائیزی، اقدامات بیولوژیکی در سطح استان تهران از وضعیت مناسبی برخوردار و به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.  

عظیمی افزود: اقدامات بیولوژیکی که بخش‌های مرتع و جنگل را شامل می‌شود با اعتبار ۲ میلیارد و ششصد میلیون تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۴ شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.  

وی به اقداماتی که در بخش مرتع در حال انجام است اشاره کرد و گفت: در حوزه آبخیز اخترآباد شهرستان ملارد پروژه بوته کاری (کاشت آتریپلکس) در سطح ۱۳۵ هکتار در حال انجام می‌باشد و از پیشرفت ۹۰درصدی برخوردار است.  

عظیمی ادامه داد: در حوزه آبخیز قزل چشمه شهرستان ملارد نیز عملیات آبیاری، مراقبت و نگهداری به مرحله اجرا درآمده و تا پایان تیرماه سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.  

این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین احداث هلالی‌های آبگیر توأم با بذرکاری از گونه بومی درمنه دشتی در سطح ۸۵۰ هکتار در حال انجام است و از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.  

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره اقدامات بیولوژیکی در بخش جنگل خاطر نشان کرد: با هدف توسعه جنگل کاری، عملیات جنگل کاری با کاشت گونه‌های جنگلی از جمله کاج سیاه، سرو نقره ای، داغداغان، عرعر، سنجد، زبان گنجشک و اقاقیا در سطح ۱۰۰هکتار در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند اجرائی شده و از پیشرفت ۹۰درصدی برخوردار است.  

وی بیان داشت: در قالب طرح مشارکتی نیز در حوزه آبخیز وردیج- واریش و در روستای واریش در حوزه استحفاظی شهرستان تهران و با مشارکت جوامع محلی و شورای اسلامی روستا نهالکاری با استفاده از گونه‌های مثمر و غیر مثمر در سطح ۵۶ هکتار به مرحله اجرا درخواهد آمد.  

معاون فنی منابع طبیعی استان تهران تأکید کرد: تشتک‌ها و هلالی‌های آبگیر که به همراه نهالکاری و بذرکاری ایجاد می‌شود موجب استفاده حداکثری از نزولات آسمانی و ذخیره نزولات شده که در تداوم و بقای بذرکاری‌ها و تامین آب مورد نیاز نهال‌های کاشته بسیار مؤثر خواهد بود.  

کد خبر 466478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha