معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح ابلاغی کشت گندم در استان برای سال زراعی جاری ۳۷۸ هزار و ۷۵۰ هکتار است که ۸۰ درصد این حجم کشت شده‌است.  

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر کرامتی شنبه ۹ آذر با بیان اینکه ۲۸۹ هزار هکتار از سطح ابلاغی دیم و بقیه آبی است، افزود: گندم دیم کاشته شده شامل ۲۲۲ هزار هکتار بوده که هشت هزار و ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده بین زارعان در این کشت توزیع شده‌است.  

وی اضافه کرد: سطح گندم آبی کشت شده نیز شامل ۶۳ هزار هکتار بوده که چهار هزار و ۳۸۶ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان متقاضی توزیع شده‌است.  

این مسئول اظهار داشت: بذرهای اصلاح شده در کشت آبی شامل حیدری، پیشگام و میهن و در کشت دیم شامل آذری، سرداری، هما، اوحدی و باران است که در ۶ شرکت تولید بذر استان فرآوری شده و در اختیار زارعان قرار داده شده‌است.  

کرامتی با بیان اینکه سطح بیمه شده اراضی نیز ۵۷۰ هکتار گندم آبی و ۹ هزار و ۸۵۹ هکتار گندم دیم بود، ادامه داد: هیچ بدهی از بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان وجود ندارد.  

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی درباره کشت پاییزه جو نیز گفت: در زمینه کشت پاییزه جو هشت هزار و ۴۰۰ هکتار زیر کشت جو آبی و ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی زیر کشت جو دیم قرار گرفته‌است.  

وی با اشاره به توزیع کود و بذر مورد نیاز به صورت یارانه دار بین کشاورزان گفت: نهاده‌های لازم بین افراد متقاضی توزیع شده و سموم ضد عفونی شده، دستگاه‌های کارنده و تسهیلات مورد نیاز نیز به آنان ارائه شده‌است.  

آذربایجان‌غربی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد که از این اراضی ۷۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی رفته است.  

از این ۷۰۰ هزار هکتار نیز ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار هکتار باغ و حدود ۳۷۵ هزار هکتار گندمزار بوده و مابقی به کشت سایر محصولات آبی و دیم اختصاص دارد.  

کد خبر 466465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha