وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که حدود ۲ هزار تریلیون تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که غیر مولد است؛ گفت که رابطه میان تولیدکنندگان و بانک‌ها " پر دغدغه " است و بیشترین گله‌مندی از عدم همراهی بانک‌ها و سنگ‌اندازی آن‌ها است.  

رحمانی وزیر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا رحمانی پنج‌شنبه شب(۷ آذر) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در ساری  افزود: اگر چه باید قبول کرد که بانک ها نیز دارای ضوابطی هستند و این مقررات باید در نظر گرفته شود، ولی سنگ اندازی آنها در برابر تولید و تولید کننده قابل پذیرش نیست.  

وزیر صنعت تاکید کرد: بهانه‌جویی و درخواست‌های نابجای بانک‌ها از بخش تولیدی خلاف سیاست اقتصادی دولت و نظام است و همه موظف هستند راه را برای تولید کننده باز نگه دارند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که دلالی بیش از تولید و خدمات در کشور سودآوری داشته باشد، هیچگاه شاهد شکوفانی و کاهش آسیب پذیری اقتصاد نخواهیم بود.

وزیر صنعت اولویت مهم اقتصادی کشور را هدایت نقدینگی به بخش مولد و تولید معرفی کرد و گفت: دستگاه ها و نهادها نباید عملکرد خود را محدود به مشکلات و بهانه های روزمره کنند.

افزود: اگر نقدینگی به سمت تولید و خدمات هدایت شود، نه تنها اقتصاد کشور کمترین آسیب را خواهد دید، بلکه برای بخش خصوصی نیز درآمدزایی هفگفتی ایجاد خواهد کرد.  

رونق تولید، شعار نیست راهبرد نظام است

رحمانی همچنین به شعار امسال کشور با عنوان رونق تولید اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه ها به اشتباه تصور نکنند که رونق تولید صرفا یک شعار برای سال ۹۸ است، بلکه رونق تولید راهبرد اصلی نظام جمهوری است که توسط رهبری انقلاب تعیین شد و برای همه لازم اجرا است.

وی با بیان اینکه رونق تولید را نباید در ظرف یک سال دید، افزود: رونق تولید نیاز به بخشنامه ندارد و باید همه در این زمین ورود کنند و آن را اولویت بدانند.  

پذیرش آثار واقعی افزایش قیمت بنزین

رحمانی در این نشست گریزی هم به اتفاقات اخیر در مورد موضوع افزایش و سهمیه بندی قیمت بنزین زد و گفت: افزایش قیمت بنزین آثار واقعی دارد که می توان آن را پذیرفت.  

وی افزود: اولویت دولت جلوگیری از آثار هیجانی و روانی اصلاح قیمت بنزین بوده است و بیشترین نگرانی و دغدغه هم این بوده که مردم بتوانند به راحتی نیاز خود را برطرف کنند.

وزیر صنعت توضیح داد: وفور کالا در بازار نخستین اقدام دولت برای رفع این دغدغه بوده و خوشبختانه در این موضوع هیچگونه کمبود و محدودیتی در کشور احساس نشده است.  

رحمانی از مسئولان و مردم مازندران به خاطر برخورد واقع بینانه با موضوع سهمیه بندی و گرانی بنزین قدردانی کرد و گفت: مازندران از جمله استان‌هایی بود که اقدامات عملیاتی و ابتکاری در این زمینه انجام داد که در نوع خود بی نظیر بود.

وی توضیح داد: ورود مسئولان و مردم و تولید کنندگان در استان مازندران برای مدیریت بازار به نوعی بود که باید تجربه و الگویی برای همه استان‌های کشور باشد.

وزیر صنعت هماهنگی بین دستگاهی در استان مازندران را " ویژه " توصیف کرد و افزود: این نشان می دهد دولت در بزنگاه های سیاسی و اقتصادی می تواند بر روی مازندران حساب جداگانه  باز کند.

وزیر صنعت سفر دو روزه اش به مازندرن را صبح پنج‌شنبه با بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی در غرب استان و شرکت در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره کیوی شروع شد و سپس به بابل رفت و در آنجا علاوه بر افتتاح نخستین برج اصناف ایران و بازدید از چند واحد تولیدی، در جمع اصناف و بازاریان حضور یافت و سخنرانی کرد. شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آخرین برنامه نخستین روز سفر رضا رحمانی بود.

وزیر صنعت جمعه هشتم آذر هم علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با نماینده ولی فقیه، دو واحد تولیدی را در شرق مازندران افتتاح کرده و از بندر امیرآباد بازدید می‌کند.

کد خبر 466289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha