جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از افزایش چشمگیر جمعیت حیات‌وحش شاخص در این منطقه خبر داد.  

حیات وحش ازنا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد فتحی بیرانوند در بازدید از پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا با ابراز رضایت از افزایش چشمگیر جمعیت قوچ و میش در پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا، حفاظت مستمر و ایجاد شرایط زیستگاهی مناسب را برای این منطقه لازم و ضروری دانست.  

فتحی بیرانوند با اشاره به اهمیت بالای پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا به‌عنوان اصلی‌ترین زیستگاه قوچ و میش در لرستان، ساخت و مرمت ۱۰ چشمه آبشخور و نیز رفع تصرف از اراضی ملی را ازجمله اقدامات مناسب جهت حفاظت از این منطقه عنوان کرد.  

وی ادامه داد: برنامه‌هایی از قبیل افزایش نیروی محیط‌بان، تلاش برای نصب سیستم پایش آنلاین و ایجاد پاسگاه‌های سیار در سطح منطقه، جهت افزایش ضریب حفاظت پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا در دست اجراست که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها ضمن بالا بردن ضریب حفاظتی، شاهد افزایش بیشتر جمعیت حیات‌وحش در این منطقه باشیم.  

این مسئول اضافه کرد: پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا با وسعتی حدود ۲۴ هزار و ۴۴۴ هکتار، منطقه‌ای زیبا با آب‌وهوای دلپذیر، دارای کوه‌های نسبتاً مرتفع و دره‌های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ است. قوچ و میش وحشی از اصلی‌ترین پستانداران این منطقه به شمار می‌رود.  

کد خبر 466288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha