عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی سردشت به پزشک متخصص و فوق تخصص ریه نیاز دارد.

کلینیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل سروش پنجشنبه هفتم آذر افزود: شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی به خصوص پیرانشهر و سردشت از کمبود پزشکان مختصص رنج می‌برد و نبود پزشکان مختصص و فوق تخصص ریه در سردشت باید از طرف مسوولان استانی و وزارت بهداشت و درمان برطرف شود.

سروش ادامه داد: کمیسیون آماده همکاری برای رفع این مشکلات است و امیدواریم این مشکلات با کمک نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان برطرف شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی توسط دولت در شهرهای مرزی کشور ایجاد شده، ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش می‌کند با تامین اعتبار و ردیف مالی مشخص در بودجه سال آینده، طرح‌های بهداشتی و درمانی را به موقع آماده‌سازی کند.

سروش با اشاره به این‌که آذربایجان‌غربی جزو استان های مرزی کشور است، اضافه کرد: بحث توریسم درمانی در این منطقه به فراهم شدن امکانات بهداشتی و پزشکان مختصص نیاز دارد که با تامین اعتبار از طرف مجلس زمینه این امکان فراهم خواهد شد.  

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم‌اکنون استان‌های مرزی کشور از جمله آذربایجان‌غربی از ظرفیت بسیار بالایی در توسعه صنعت گردشگری سلامت برخوردار بوده و بر این مبنا برنامه‌ریزی و اقدامات اثرگذار بیشتر لحاظ شده‌است.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در سفر به جنوب آذربایجان‌غربی از مراکز بیمارستانی در شهرهای مهاباد، پیرانشهر، سردشت و کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت بازدید کردند.

هفتم تیر ۱۳۶۶ رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده‌شد.

کد خبر 466210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha