مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه درباره علت انتشار بوی نامطبوع روز گذشته توضیحاتی ارائه داد.

سوزاندن لاستیک

به گزارش همشهری آنلاین یاوری مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه  در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: علت انتشار بوی نامطبوع روز گذشته، سوزاندن تعداد زیادی لاستیک در حاشیه شهر برای استحصال آهن و چدن آن بوده است.

او گفت: در روز گذشته با توجه به درخواست های شهروندان،  پیگیری هایی با حضور کارشناسان محیط زیست انجام شد که مشخص شد افرادی سود جو برای استحصال آهن های لاستیک، آن را به آتش کشیدند و بوی نامطبوعی در سطح شهر استشمام می شد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: ما به دنبال این هستیم که این افراد سودجو دستگیر و تحویل مقامات قضایی شوند و در این رابطه با مقامات نیروی انتظامی و دادستان استان کرمانشاه مکاتباتی داشتیم تا این افراد مجازات شوند.

یاوری همچنین به آلودگی قره سو اشاره کرد و گفت: ساماندهی رودخانه قره سو از گذشته های دور از برنامه های اداره محیط زیست استان بوده است و تمامی صنایع الاینده ای که موجب الودگی قره سو  شناسایی شدند و واحدهای صنعتی مطابق قانون مکلف شدند که  قبل از تخلیه  پساب ها به  داخل رودخانه  قره سو  پساب ها تصفیه کنند و فاضلاب های خانگی در طول مسیر به داخل رودخانه تخلیه می شوند احداث سیستم های تصفیه فاضلاب در دو شهر روانسر و کرمانشاه در دستور کار قرار دارد.

او گفت: طرح صیانت از اب و محیط زیست در سازمان محیط زیست در سال ۹۷  طرح ریزی شده است تا با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی فرهنگسازی در زمینه حفظ محیط زیست انجام می‌شود.

یاوری گفت:  سال گذشته استان البرز به عنوان پایلوت طرح اجرا شد و امسال در  ۸ استان این طرح  بهعنوان برنامه میان مدت اجرا می‌شود که خوشبختانه استان کرمانشاه نیز در این طرح به عنوان پایلوت قرار گرفته است.

او بیان کرد: چندین جلسه نیز در این رابطه در سطح استان کرمانشاه برگزار کردیم  تا در قالب این برنامه کودکان و نوجوانان برنامه نویسی کامپیوتری یاد می‌گیرند و انیمیشن‌ها بازی‌های کامپیوتری حفظ محیط زیست طراحی می‌کنند.

یاوری گفت: آموزش‌هایی که به انان داده می‌شود در فضای مجازی است و برای هر نفر آموزش این برنامه ۵۰۰ هزار تومان هزینه است و یک موسسه خصوصی این آموزش بر عهده گرفته است که به صورت رایگان انجام دهد و در سطح مدارس و در کانون پرورش فکری کودکان  کمیته امداد ثبت نام داشتیم.

او بیان کرد: دستگاه هایی که با جوانان ارتباط بیشتری دارند مانند ورزش و جوانان در خواست داریم که جوانان مستعد در این زمینه به ما معرفی کنند ضمن اینکه تولیدات این عزیزان قابل بازاریابی و فروش است و تعداد زیدی از آنان به مربی تبدیل می شوند و آموزش بقیه اقشار جامعه بر عهده دارند در حقیقت به سمت  خلق مشاغل سبز می رویم که از خلاقیت ها و نبوغ جوانان استفاده می شود.

کد خبر 466201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمانشاه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha